پژوهش هاي برندسازي ملي
برندسازي ملي از حوزههاي پژوهشي نوپديد و ميانرشتهاي و درعينحال بسيار راهبردي است که طي سالهاي اخير مورد توجه جدي دانشگاهيان و سياستگذاران قرار گرفتهاست. بررسي و مرور پژوهشهاي داخلي انجامشده در اين حوزهي نوپا ميتواند تصوير دقيقي از وضعيت توليد دانش و رويکردهاي پژوهشي غالب بر آن، فراهم آورد. بدينمنظور، در اين پرونده کتب و مقاله هاي علمي منتخب در حوزهي برندسازي ملي (طي سالهاي 1389 تا 1402) به زبان فارسي جهت بهره برداري علاقمندان آورده شده است.
گفتمان غالب در یک کشور میتواند به شدت بر روابط آن با کشورهای دیگر تأثیر بگذارد. وقتی گفتمان رسمی یا عمومی یک کشور بر ارزشها، هنجارها و رویکردهای مثبت نسبت به همکاری و دیپلماسی تأکید کند، میتواند به تقویت روابط دوستانه و همکاریهای اقتصادی و فرهنگی منجر شود
|مهر 1403
هدف اصلی پژوهش حاضر، طراحی مدل پارادایمی جهانی شدن برند ملی ایران از طریق رویدادهای ورزشی بود. این پژوهش با استفاده از روش کیفی گراندد تئوری انجام پذیرفت.
|مهر 1403
بررسی مطالعات حوزه برند ملی، نشان از پژوهشهای محدود در شناخت و بررسی تصاویر ذهنی منفی از برند ملی کشورهای صادرکننده دارد.
|مهر 1403
عربستان سعودی یکی از جدیدترین نمونههای برندسازی ملی و ارائه تصویری نوین و ایجابی از این کشور در عرصه جهانی است.
|مهر 1403
امروزه در محیط بینالمللی «برند ملی» اهرم مورد نیاز دولتهاست تا جایگاه خود را در عرصۀ جهانی بهبود بخشیده و مستحکم نمایند.
|مهر 1403
پژوهش حاضر به شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقای برند ملی با تأکید بر جاذبههای گردشگری ایران و با استفاده از ظرفیتهای رسانههای اجتماعی میپردازد.
|مهر 1403
موقعیت فولاد ایران در حال حاضر بهگونهای است که کوچکترین اهمال در مورد جایگاهیابی آن در جهان نهتنها میتواند وضعیت فعلی فولاد ایران را دچار نوسان کند؛ بلکه بازار چنـد صـد میلیوندلاری آن را به دست رقبای نوظهور برساند.
|مهر 1403
با توجه به اهمیت برند ملی،هر کشوری تلاش می کند با به کار بردن ابزارها و شیوه های گوناگون تصور دیگران از برند ملی اش را آن گونه تقویت کند که جای پایی برای خود ایجاد کند.
|مهر 1403
موقعیت یک کشور در اقتصاد سیاسی جهانی برآیند رقابتپذیری اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آن است. دارا بودن ظرفیت قدرت نرم و جذابیت کشور برای اقناع و همراه سازی دیگران با خود در ارتقای موقعیت آن در سلسلهمراتب قدرت و ثروت جهانی اهمیت روزافزونی یافته است.
|مهر 1403
تصویر و برند ملی یک کشور در نظام بینالملل و در بین افکار عمومی جهانی ساخته و پرداخته میشود. کشورهای مختلف نیز بهدنبال آن هستند که از ابزارهای گوناگون، تصویر الهامبخش و جذابی از خود ارائه کنند. تصویری که افزون بر نمایش قدرت یک ملت، نشاندهنده حوزه نفوذ و کنشگری مؤثر در عرصه بینالملل باشد.
|مهر 1403
با گسترش فناوری اطلاعات، افزایش ارتباطات بین جوامع و رشد آگاهی از اتفاقات و رویدادها در سایر نقاط جهان، دولتها افزایش قدرت نرم خود را بهعنوان مکملی در کنار قدرت سخت در سیاستهای کلان خود قرار دادهاند لذا ساخت برند ملی معتبر برای دولتهای جهان حائز اهمیت گشته است چراکه بخوبی دریافته اند که هرچه تصویر بهتری از خود و کشورهایشان در اذهان مردم سایر کشورها ایجاد نمایند در پیشبرد اهداف و منافعشان موفقتر خواهند بود.
|مهر 1403
کره جنوبی به عنوان کشوری که تجربه بیش از سه دهه استعمار استبدادی ژاپن و اشغال نظامی آمریکا را دارد، پس از گذراندن فراز و نشیب هایی در سپهر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اش، توانست صنعت فرهنگی خود را در دهه ۹۰ میلادی خلق کند و از آن وجهه ای جهانی بسازد.
|مهر 1403