x
خروج
صفحه اصلی
مقاله
اخبار
پرونده های ویژه
گالری
درباره ما
تازه های سایت
تجربه حفاظت میراث فرهنگی در ایتالیای امروز
1403/11/04 - 23:22
حفاظت،نگهداشت و بهره برداری موثر و ایمن از محوطه ها، ابنیه و میراث تاریخی و هویتی هر شهر و کشور، یکی از مهمترین شاخه های سیاست و مدیریت فرهنگی است.بی شک ایتالیا و ایتالیایی ها خصوصا پس از جنگ دوم یکی از موفق ترین کارنامه ها را در این عرصه داشته اند و همیشه در عرصه حفاظت از میراث، زبان زد بوده اند.این البته یک زنجیره کامل از دانش و پژوهش تا سرمایه گذاری و فرهنگسازی و کارآفرینی در عرصه حفاظت را می طلبد و شناخت جامع این زنجیره نیازمند تحقیقات رصدی و میدانی و حتی فراتر از ساختار و کارویژه های وزارت فرهنگ ایتالیاست.در گزارش زیر،۱۰ مورد از الگوهای حفاظت میراث فرهنگی در رم به تفضیل شرح داده خواهد شد.
بیشتر بدانیم
بررسی اقتصاد سیاسی انتقال گاز روسیه به ایران از طریق جمهوری آذربایجان
1403/11/04 - 23:05
به نظر میرسد تهران برای تبدیل شدن به هابانرژی در منطقه نباید توان چانهزنی برخی کشورهای همسایه را از طریق اتکا بیش از حد به انتقال گاز روسیه از سرزمین آنها افزایش دهد. این امر میسر نمیشود مگر با سیاستگذاریهای دقیق در حوزه حفظ بازارهای انرژی و حراست از ژئوپلیتیک کشور
بیشتر بدانیم
زیارتگاههای ایرانی؛ حلقه وصل پاکستانیها و هندیها
1403/11/04 - 22:51
مراکز زیارتی مانند قم و مشهد نوعی جهانیگرایی منحصر به فرد را به نمایش میگذارند. برخلاف مراکز شهری مانند دبی، جایی که سلسله مراتب اقتصادی اغلب جوامع را تفکیک میکند، زیارتگاههای ایرانی احساس برابری را میان زائران با پیشینههای مختلف ترویج میدهند. آسیای جنوبیها در بازارها، مساجد و حیاطهای زیارتگاهها با عراقیها، افغانها، لبنانیها و دیگران ملاقات کرده، غذاها را به اشتراک میگذارند و اقلام مذهبی میخرند. این همآمیختگی یک حس مشترک از جامعه معنوی را تقویت میکند و آنان را جدای از اختلافات سیاسی به هم پیوند می زند.
بیشتر بدانیم
نگاهی به تاثیر تفاهم نامه ها در روابط فرهنگی ایران و غنا
1403/11/04 - 22:48
ایران و غنا در سال 1974 روابط دیپلماتیک رسمی خود را آغاز کردند. هرچند چالشهای اقتصادی باعث شد که غنا در سال 1981 سفارت خود در تهران را تعطیل کند، اما با این حال، دو کشور روابط دوستانه خود را حفظ کردند. با بازگشایی دوباره سفارت غنا در سال 2008، دو کشور تعهد خود را به به تقویت روابط دوجانبه نشان دادند. به این خاطر، در اثر توسعه روابط سیاسی بین دو کشور، انتظار می رفت که تعاملات فرهنگی بین غنا و ایران نیز توسعه یابد.
بیشتر بدانیم
برگزیده ها
<
>
مشاهده بیشتر
رویدادهای تخصصی
15
دی
1403
طراحی مولفه های فرهنگی اجتماعی تقویت برند ایران در عراق
سـخنرانی پیـش رو، ارائـۀ نتایـج پژوهشـی پژوهشی از دکتر نعیم شرافت بـا عنـوان طراحـی مؤلفه هـای فرهنگـی اجتماعــی تقویــت برنــد جمهــوری اسلامی ایــران در کشــور عــراق اســت.
مشاهده بیشتر
9
دی
1403
برند ملی ایران، معماری و چالش ها
برندسـازی ملـی ایـران بـا چالشهـای پیچیـده ای در زمینه هـای مختلـف مواجـه اسـت کـه نیازمنـد ایجـاد گفتمـان یکپارچـه و راهبردهـای هماهنـگ اسـت.
مشاهده بیشتر
11
مهر
1403
تجربیات گذشته و ظرفیت های پیش رو در برندسازی ملی ایران
تجربه منوچهر متکی در مدیریت سیاست خارجی ایران و تحلیل وی از ظرفیت ها و فرصت ها این نشست را به محلی برای تبادل دیدگاه ها و شکل گیری نگاه راهبردی به برندسازی ملی ایران تبدیل کرد.
مشاهده بیشتر
23
مرداد
1403
مجمع جهانی دیپلماسی برند
مجمع جهانی دیپلماسی برند 23 مرداد ماه در محل مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
مشاهده بیشتر
29
اسفند
1403
هم آفرینی تصویر ایران آینده
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
مشاهده بیشتر
پرونده های ویژه
<
>
رسانه و ديپلماسي
پژوهش هاي برندسازي ملي
برند ملي گردشگري
قصه هاي پيشرفت
ره نگاشت سياستي
سفيران برند ايران
ديپلماسي اقتصادي
مستندهاي ايران
معرفي کالاي باکيفيت ايراني
پادکست هاي برندسازي ملي
تفکر ناب
مفاهيم برندسازي
تهران
ديپلماسي فرهنگي