مقالات
در ادامه، فهرستی از 100 مانع برندسازی ملی ایران در عراق و راهکارهای مقابله با آن ارائه می شود.
|فروردین 1404
در سال‌های اخیر، پدیده عرب‌سازی در قزاقستان به‌طور فعال مورد بحث قرار گرفته است. این روند واکنش‌های گسترده‌ای را در جامعه ایجاد کرده و هم طرفداران و هم مخالفان خود را دارد. عرب‌سازی در زبان، فرهنگ، زندگی دینی و حتی عادات روزمره قزاق‌ها ظاهر می‌شود. در این مقاله، مفهوم عرب‌سازی، عوامل مؤثر بر توسعه آن و استدلال‌های موافقان و مخالفان این پدیده را بررسی خواهیم کرد.
|اسفند 1403
افغانستان با نمایش عمومی حریم و قصر رهبرانش بیگانه نیست. آخرین‌باری که چنین کاری صورت گرفت، پس از کودتای هفت اردیبهشت احزاب کمونیستی بود.
|اسفند 1403
روزنامه فرهیختگان با رویکردی متفاوت، عدم همراهی رونالدو با تیم النصر به منظور سفر به ایران را مورد بررسی قرار داد.
|اسفند 1403
فرهنگستان اول زبان و ادب فارسی برابرهایی را برای اصطلاحات فوتبالی برگزید که سال ۱۳۱۹ با امضای نخست‌وزیر وقت ابلاغ شد.
|اسفند 1403
سالهاست که جریان‌های قوم‌گرا و کشورها و رسانه‌های خارجی حامی انها روز بین‌المللی زبان مادری در ٢١ فوریه (دوم اسفند) را تفسیر به رای کرده و با مصادره‌ی آن به عنوان روز زبان‌های محلی و قومی، کارزار شریرانه‌ای علیه زبان فارسی، زبان ملی و مادری همه ایرانیان به راه انداخته‌اند.
|اسفند 1403
هم‌اکنون از نتیجهٔ آموزش زبان فارسی در مدارس باید احساس نگرانی کرد. اگر آموزش زبان با آموزش فکر درست همراه نباشد، در همان حد احتیاج کوچه و بازار متوقف می‌ماند، نه بیشتر. نگرانی بزرگ دیگر، از گسیختگی جوانان از ادب بزرگ فارسی است، که باید لطافت فکری و گشایش روح به آنان ببخشد. اگر از آن بویی نبرند، انسانیت خود را بر چه چیز تکیه دهند؟
|اسفند 1403
هویت بصری رنگ‌های ایرانی نقش مهمی در برندسازی ملی ایران ایفا می‌کند.
|بهمن 1403
حفاظت،نگهداشت و بهره برداری موثر و ایمن از محوطه ها، ابنیه و میراث تاریخی و هویتی هر شهر و کشور، یکی از مهمترین شاخه های سیاست و مدیریت فرهنگی است.بی شک ایتالیا و ایتالیایی ها خصوصا پس از جنگ دوم یکی از موفق ترین کارنامه ها را در این عرصه داشته اند و همیشه در عرصه حفاظت از میراث، زبان زد بوده اند.این البته یک زنجیره کامل از دانش و پژوهش تا سرمایه گذاری و فرهنگسازی و کارآفرینی در عرصه حفاظت را می طلبد و شناخت جامع این زنجیره نیازمند تحقیقات رصدی و میدانی و حتی فراتر از ساختار و کارویژه های وزارت فرهنگ ایتالیاست.در گزارش زیر،۱۰ مورد از الگوهای حفاظت میراث فرهنگی در رم به تفضیل شرح داده خواهد شد.
|بهمن 1403
به نظر می‌رسد تهران برای تبدیل شدن به هاب‌انرژی در منطقه نباید توان چانه‌زنی برخی کشور‌های همسایه را از طریق اتکا بیش از حد به انتقال گاز روسیه از سرزمین آن‌ها افزایش دهد. این امر میسر نمی‌شود مگر با سیاست‌گذاری‌های دقیق در حوزه حفظ بازار‌های انرژی و حراست از ژئوپلیتیک کشور
|بهمن 1403
مراکز زیارتی مانند قم و مشهد نوعی جهانی‌گرایی منحصر به فرد را به نمایش می‌گذارند. برخلاف مراکز شهری مانند دبی، جایی که سلسله مراتب اقتصادی اغلب جوامع را تفکیک می‌کند، زیارتگاه‌های ایرانی احساس برابری را میان زائران با پیشینه‌های مختلف ترویج می‌دهند. آسیای جنوبی‌ها در بازارها، مساجد و حیاط‌های زیارتگاه‌ها با عراقی‌ها، افغان‌ها، لبنانی‌ها و دیگران ملاقات کرده، غذاها را به اشتراک می‌گذارند و اقلام مذهبی می‌خرند. این هم‌آمیختگی یک حس مشترک از جامعه معنوی را تقویت می‌کند و آنان را جدای از اختلافات سیاسی به هم پیوند می زند.
|بهمن 1403
ایران و غنا در سال 1974 روابط دیپلماتیک رسمی خود را آغاز کردند. هرچند چالش‌های اقتصادی باعث شد که غنا در سال 1981 سفارت خود در تهران را تعطیل کند، اما با این حال، دو کشور روابط دوستانه‌ خود را حفظ کردند. با بازگشایی دوباره سفارت غنا در سال 2008، دو کشور تعهد خود را به به تقویت روابط دوجانبه نشان دادند. به این خاطر، در اثر توسعه روابط سیاسی بین دو کشور، انتظار می رفت که تعاملات فرهنگی بین غنا و ایران نیز توسعه یابد.
|بهمن 1403

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir