مؤلفه‌های قومی مؤثر در برندسازی ملی ایران

امروزه در محیط بین‌المللی «برند ملی» اهرم مورد نیاز دولت‌هاست تا جایگاه خود را در عرصۀ جهانی بهبود بخشیده و مستحکم نمایند.
مؤلفه‌های قومی مؤثر در برندسازی ملی ایران
1403/07/23 - 23:27
تاریخ و ساعت خبر:
119
کد خبر:
برند ملی - رهبرانی که ارزش برند ملی را درک کنند، می‌توانند از تفاوت‌ها و تنوع فرهنگی در جهت ایجاد مزیت رقابتی و برتری استفاده کنند. آگاهی از نگرش‌ها و شناسایی ابعاد مختلفی که بر برند ملی یک کشور تأثیر دارند امری ضروری است؛ از همین‌رو، پژوهش حاضر جنبۀ اکتشافی داشته و از روش کیفی بهره برده است. جامعۀ آماری پژوهش را متخصصین حوزۀ برندسازی ملی تشکیل داده‌‌اند که تعداد این افراد 57 نفر می‌باشد و الگوی ذهنی این افراد براساس روش پژوهش «کیو» مورد شناسایی و تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهد که هشت مؤلفه برای متغیر گروه‌های قومی و شش مؤلفه برای متغیر برند ملی کشف شده‌اند که از این‌میان، بین مؤلفه «فرهنگ قومی» با «تصویر بین‌المللی» رابطۀ مثبت و معنادار و «منافع قومی» با «سرمایه‌های اقتصادی» رابطۀ منفی و معناداری وجود دارد.

نویسندگان

سجاد کردانی1؛ زهرا خرازی محمدوندی آذر* 2؛ محمد سلطانی فر3
1دانشجوی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی،گروه علوم ارتباطات و دانش‌شناسی، دانشکدۀ ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2استادیار گروه علوم ارتباطات و دانش‌شناسی، دانشکدۀ ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3دانشیار گروه علوم ارتباطات و دانش‌شناسی، دانشکدۀ ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

از اینجا مطالعه کنید

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/119
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 145
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir