پژوهش هاي برندسازي ملي
برندسازي ملي از ‏حوزه‌هاي پژوهشي نوپديد و ميان‌رشته‌اي و درعين‌حال ‏بسيار راهبردي است که طي سال‌هاي اخير مورد توجه جدي دانشگاهيان و سياست‌گذاران قرار گرفته‌است. بررسي و مرور پژوهش‌هاي داخلي انجام‌شده در اين حوزه‌ي نوپا مي‌تواند تصوير دقيقي از وضعيت توليد دانش و رويکردهاي پژوهشي غالب بر آن، فراهم آورد. بدين‌منظور، در اين پرونده کتب و مقاله‌ هاي علمي منتخب در حوزه‌ي برندسازي ملي (طي سال‌هاي 1389 تا 1402) به زبان فارسي جهت بهره برداري علاقمندان آورده شده است.
در سال‌های اخیر شاهد رواج استفاده‌ی برخی از مقصدهای گردشگری از برندها برای توصیف خود هستیم؛به‌طوری‌که،برندسازی ملی گردشگری/مقصد به یکی از مهم‌ترین کانون‌های توجه مطالعات بازاریابی گردشگری تبدیل شده است.ازسوی دیگر، توسعه‌ی گردشگری بیش از عوامل زمینه‌ای،در گرو سیاست‌گذاری است که به نوعی بر عزم دولت‌ها برای توسعه‌ی آن دلالت دارد و در اسناد،قوانین و نظارت بر اجرای صحیح آن‌ها منعکس می‌شود.
|مهر 1403
ایده برند کشور به معنای ایجاد نام یا نماد مشخص است که برای ایجاد تمایز میان یک کشور از کشورهای دیگر در نظر گرفته شده است.
|مهر 1403
بررسی برند ملی یکی از نکات مهم در حوزه کسب و کار است که اخیرا در تحقیقات، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. اما متاسفانه پژوهش‌های کمی برای شناسایی عوامل تشکیل دهنده برند ملی در ایران انجام شده است.
|مهر 1403
برند ملی ارزش دانش، ادراک، و تجربۀ کلی ذی­نفعان و سایر عوامل مرتبط دربارۀ یک کشور در محیط خارجی را منعکس می­کند.
|مهر 1403
بررسی عوامل مؤثر بر ارزش برند ملی از اهمیت بالایی در مباحث اقتصادی و بازرگانی بین­الملل برخوردار است.
|مهر 1403
بحران‌های غیرقابل‌پیش‌بینی و کنترل در سطوح مختلف کسب‌وکارها، موجب اهمیت مفهوم بازآفرینی برند­ شده است که می‌­تواند به بازسازی برند­ها در هر موضوع، مکان و زمانی در هر سطحی از فعالیت کمک کند.
|مهر 1403
ارتقای برند ملی با افزایش اعتبار بین المللی و ایجاد مزیت رقابتی موجب افزایش نفوذ سیاسی، تحقق اهداف صادراتی، جذب سرمایه های خارجی و توسعه صنعت گردشگری می گردد. بنابراین، بررسی تعیین کننده های آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.
|مهر 1403
در بازار رقابتی جهان کنونی، یکی از مهمترین دارایی های هر کشوری برند ملی است که می‌تواند کشور را در جذب سرمایه‌گذاری، توسعه‌ی صادرات و همچنین جذب گردشگر کمک کند، از این رو دولت ها، تاجرین و کسب وکارها می‌بایست مراحلی را طی نمایند تا مطئمن شوند که برند ملی کشورشان به صورت راهبردی مناسب بوده، به‌خوبی مدیریت شده و مداوما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
|مهر 1403
مفهوم نسبتاً جدید «برند ملی»، در واقع، مجموع تصوراتی است که ذی‌نفعان بین‌المللی از مردم، مکان، زبان، تاریخ، غذا، مد، چهره‌های مشهور و نامدار، برندهای شناخته‌شده و جهانی مربوط به محصولات یک کشور دارند. این مفهوم در عصر جهانی‌شدن، به یکی از ضرورت‌های پیش روی کشورها تبدیل شده است. در این میان، رسانه‌های بین‌المللی با تکیه بر قدرت نفوذ بالایی که دارند، نقشی کلیدی در ساخت معنی‌های مثبت یا منفی در ذهن مخاطبان خود داشته و بنابراین هرگونه بازنمایی ارائه‌شده از سوی آنها تأثیر مستقیمی در تقویت یا تضعیف برند ملی کشورها در سطح بین‌المللی خواهد داشت.
|مهر 1403
ارائه الگوها در ارتباط با وضعیت بازار همیشه مورد علاقه محققان بوده است تا بتوانند کنترل بازار را به ویژه در زمان های بحرانی در دست بگیرند؛ بنابراین، هدف از تحقیق حاضر طراحی مدل عوامل موثر بر ارتقاء تصویر برند ملی در بازارهای منطقه ای از جنبه محصولات (کالاهای) کشور مبدآ در دوران پسا کرونا بود.
|مهر 1403
امروزه بسیاری از کشورها با توجه به ظرفیت‌های داخلی و فرصت‌های بین‌المللی، در راستای ساخت برند ملی تلاش می‌کنند تا هویت ملی خود را ارتقا بخشیده و تصویر قدرتمند و الهام بخش در اذهان خارجی ارائه نمایند.
|مهر 1403
برندسازی و تصویرسازی ملّی از گذشته تاکنون دغدغه بسیاری از کشورها برای تقویت نفوذ و جایگاه خود در جهان بوده است و دولت‌ها از ابزارهای گوناگون سخت یا نرم برای ارتقای برند ملّی بهره برده‌اند.
|مهر 1403

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir