پژوهش هاي برندسازي ملي
برندسازي ملي از حوزههاي پژوهشي نوپديد و ميانرشتهاي و درعينحال بسيار راهبردي است که طي سالهاي اخير مورد توجه جدي دانشگاهيان و سياستگذاران قرار گرفتهاست. بررسي و مرور پژوهشهاي داخلي انجامشده در اين حوزهي نوپا ميتواند تصوير دقيقي از وضعيت توليد دانش و رويکردهاي پژوهشي غالب بر آن، فراهم آورد. بدينمنظور، در اين پرونده کتب و مقاله هاي علمي منتخب در حوزهي برندسازي ملي (طي سالهاي 1389 تا 1402) به زبان فارسي جهت بهره برداري علاقمندان آورده شده است.
کِیث دینی(Keith Dinnie)، نویسنده و محقق در زمینه برند و برند ملی، در کتاب «برندسازی ملی، مفاهیم، موضوعات و اجرا»، میگوید پیش از آنکه به اعمال مفهوم برند، روی کشور ها بپردازیم، باید به تعریف و تشریح خودِ برند رسید.
|بهمن 1403
ایرانهراسی پروژهای راهبردی است که در پی مطرحساختن ایران بهعنوان تهدیدی بزرگ برای منطقه و همچنین برای صلح و امنیت جهانی است، بهطوری که باعث تضعیف و تخریب چهره ایران نزد افکار عمومی منطقه و جهان گردد.
|دی 1403
ورزش کارکردها و قابلیتهای بسیار زیادی در بهبود و توسعه فرهنگ ایرانی دارد. سیاستگذاران در برنامههای راهبردی میتوانند از این ظرفیتها استفاده کنند. هدف از این پژوهش شناسایی ظرفیتهای ورزش برای توسعه فرهنگی کشور است.
|دی 1403
دولت جمهوری اسلامی ایران براساس اصل یازدهم قانون اساسی و مبانی دینی حکومت موظّف است سیاست کلّی خود را بر پایه ائتلاف و اتّحاد ملل اسلامی قرار داده و در راستای "تحقّق وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام" کوشش پیگیر به عمل آورد؛ این مهم مستلزم انجام مطالعات مرتبط در ابعاد مختلف خصوصاً عرصه فرهنگی و سیاسی است.
|دی 1403
زمینه وهدف: هدف اصلی این تحقیق، شناخت جایگاه ایران درتاسیس نخستین شبکه اطلاع رسانی درجهان وشکل گیری شبکه های اطلاع رسانی به عنوان هویت فرهنگی وپدیده میان فرهنگی است که در روند تاریخی خود با پیدایش رسانه های جدید اشکال دیگری یافته است.
|دی 1403
دیپلماسی فرهنگی با «حکمرانی اسلامی مطلوب» نسبتی مستقیم دارد، زیرا با اشاعه فرهنگ و صنایع فرهنگ محور و با گسترش تعاملات و مراودات با کشورهای مختلف، زمینه ساز و کاتالیزور رونق اقتصادی می شود.
|دی 1403
دنیای آینده "عصر تصرف ذهنیت ها" است. ظهور شبکه های اجتماعی و سامانه های جمع آوری اطلاعات غنی شده از مدل های ذهنی و ادراکی ملت ها از یکسو و اوج گیری توانمندی های هوش مصنوعی برای تولید، پردازش، تحلیل و انتشار اطلاعات در مقیاس انبوه از سویی دیگر، امکان جمع آوری اطلاعات تک تک افراد در حوزه هایی مثل بهداشت و سلامت، وضعیت روحی و روانی ، علائق و سلائق و سایر خصیصه های فردی را فراهم آورده و زمینه به کارگیری آنها برای دستیابی به اهداف مختلف را فراهم کرده است.
|دی 1403
دیپلماسی عمومی، یکی از مهمترین مفاهیم و برجستهترین وجوه ارتباطات بینالمللی در زمانه ماست. انقلاب ارتباطات و انفجار اطلاعات، پایان جنگ سرد، و افزایش نقش و نفوذ عموم مردم در سیاست خارجی و سیاست بینالملل، باعث افزایش اهمیت و ارتقاء دیپلماسی عمومی در روابط بینالملل شد.
|دی 1403
جنگ غزه با اسرائیل که با شعار "طوفان الاقصی" آغاز شد، مورد توجه همه جهانیان قرار گرفت. این جنگ، یک جنگ ساده نبود، جنگ فلسطینیانی بود که مرگ را بر زندگی ننگین ترجیح داده اند. رسانه های مختلف جهان به این جنگ پرداخته اند.
|دی 1403
وقوع عملیات طوفانالاقصی و حوادث پس از آن، لطمات سنگینی به اعتبار و حیثیت اسراییل در ایران و جهان وارد کرد و زمینهسازِ تلاش گسترده رسانههای این کشور برای بازیابی تصویر خود شد.
|دی 1403
پژوهش حاضر در صدد تحلیل گفتمانی رسانه های جریان اصلی ژاپن پیرامون جنگ اسرائیل و حماس به نمایندگی از ملّت فلسطین (در بازه زمانی سال های 2023و 2024) با تمرکز بر چهار رسانه؛ NHK، سانکی، ماینچی شیمبون و گروه رسانه ای نیکی از منظر نقش و برهم کنش الگوی توسعه ملی ژاپن در طراحی رویکرد و پیام های ارتباطات بین المللی این کشور است.
|دی 1403
واقعه هفتم اکتبر و جنگ ششماهه علیه نواره غزه، از مهمترین رخدادهای بازنماییشده اخیر منطقه خاورمیانه در رسانههای جهانی قلمداد میشود.
|دی 1403