عراق
وزیر حمل و نقل عراق از اقدام ترکیه برای تاسیس یک شورای چهارجانبه با حضور عراق، مجارستان و بلغارستان برای تسهیل آماده‌سازی اتصال پروژه موسوم به «مسیر توسعه» به قاره اروپا خبر داد.
عراق، یکی از کشورهای مقصد برای صادرات محصولات ایرانی است. این همسایه غربی غالبا جز سه کشور اول برای صادرات کالاهای ایرانی بوده است.
سفارت جمهوری عراق در تهران طی نامه رسمی شماره ۱۴۲۴ نسخه ترجمه شده به زبان فارسی قانون سرمایه‌گذاری شماره ۱۳ سال ۲۰۰۶ (اصلاح شده با قانون شماره ۲ سال ۲۰۱۰ و قانون شماره ۵۰ سال ۲۰۱۵) این کشور را ارسال نموده است.
مرکز پژوهش­های اتاق ایران با انتشار گزارش " سند سیاست تجاری عراق" به بررسی ساختار اقتصادی و تجاری عراق و مهمترین اسناد و استراتژی‌های کلان اقتصادی این کشور می پردازد. ب
منطقه خاورمیانه، به‌ویژه در چند دهه اخیر، شاهد تحولات سیاسی و اقتصادی پیچیده و پرتنشی بوده است که به دلیل رقابت‌های منطقه‌ای و منافع متضاد کشورهای مختلف، همواره در کانون توجه جهانی قرار داشته است. یکی از این تحولات، توافقنامه امنیتی اخیر میان عراق و ترکیه است که به نظر می‌رسد به‌طور ویژه به تغییرات اساسی در ساختار قدرت و نفوذ در این منطقه منجر شود. این توافق، به‌ویژه با توجه به روابط تاریخی پیچیده این کشورها با ایران و همچنین مشکلات دیرینه بر سر منابع آب، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. تحلیل این توافق و بررسی تأثیرات آن بر نفوذ ایران، وضعیت اقتصادی و اجتماعی عراق، و تغییرات استراتژیک در منطقه، می‌تواند به درک بهتری از تحولات جاری و آینده در سپهر سیاسی خاورمیانه کمک کند. این توافقنامه امنیتی، که در پس‌زمینه رقابت‌های منطقه‌ای و بحران‌های مداوم به امضا رسیده است، شامل ابعاد مختلفی از جمله اهداف امنیتی، اقتصادی و زیست‌محیطی است. در این راستا، درک چگونگی تأثیر این توافق بر نفوذ ایران در عراق و همچنین بررسی پیامدهای آن برای استراتژی‌های منطقه‌ای و اقتصادی ترکیه، اهمیت زیادی دارد. در این تحلیل، با تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف این توافق، به بررسی تأثیرات آن بر روابط بین‌المللی و وضعیت داخلی عراق پرداخته خواهد شد.
دیپلماسی عمومی یکی از ارکان مهم برای تقویت روابط و افزایش نفوذ در کشورها با استفاده از ایجاد روابط خارج از چارچوب‌ها و پروتکل‌های رسمی و با اقشار مختلف جامعه است. در این زمینه برخی از کشورهای غربی و غیر غربی در عراق توجه به سزایی به این امر دارند و برنامه‌های قابل توجهی را در این باره راه‌انداخته‌اند. از جمله این سفیران “فوتوشی ماتسوموتو” سفیر فعلی ژاپن در این کشور است.
جالب است بدانیم که درصد خروجی عملکرد نهادهای مسئول دیپلماسی عمومی ایران در فضای مجازی با ردیف بودجه های بالا نسبت به فعالیت های خودجوش فعالان شبکه های اجتماعی عراقی در بازنشر محتوای مثبت از ایران چیزی نزدیک به صفر است.

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir