پاکستان
اولین کانال تلویزیونی پاکستان توسط سید واجدعلی از دوستان نزدیکی محمدعلی جناح و یکی از تاجران بزرگ پاکستان در تاریخ ۲۶ ماه نوامبر سال ۱۹۶۴ میلادی دوران حکومت رئیس جمهور ایوب خان با همکاری یکی از شرکت های ژاپنی بنام NEC و شرکت رسانه ای بریتانیا بنام Thomas Television International، در شهر لاهور به نام شرکت تلویزیون پاکستان بطور خصوصی تاسیس شد. سپس به ترتیب در شهرهای داکا (پایتخت کنونی بنگلادش- پاکستان شرقی سابق) راولپندی، اسلام آباد، کراچی، پشاور و کویته شعبه های آن راه اندازی گردید.
صنعت بازی و پویانمایی در پاکستان در دو دهه گذشته رشد چشمگیری داشته است. چیزی که زمانی در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی یک رشته حاشیه ای بود، به یک بخش پر رونق با درآمد سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار تبدیل شده است.
مرکز پژوهش های اتاق ایران می کوشد در قالب سلسله گزارش هایی، دیپلماسی اقتصادی کشورهای همسایه ایران را با توجه به اسناد بالادستی آنان مورد بررسی قرار دهد. در این میان برخی کشورها اسناد سیاست تجاری خود را منتشر کرده اند. ترجمه این اسناد گام مهمی در شناخت رویکردهای دیپلماسی اقتصادی این کشورها و تنظیم بهینه روابط اقتصادی با آنان است. پاکستان یکی از این کشورهاست که در اواخر سال 2021 سند سیاست تجاری خود را منتشر کرده است. به‌منظور اصلاح رشد پایین‌ صادرات در پاکستان، وزارت بازرگانی این کشور، چارچوب سیاست تجاری استراتژیک برای دوره زمانی 2020 تا 2025 را باهدف افزایش رقابت صادراتی پاکستان از طریق مجموعه‌ای از مداخلاتی که در سراسر زنجیره ارزش تأثیرگذارند، ارائه نموده است.
یوتیوبرهای بسیاری از پاکستان اومدن ایران و در فقدان کوچکترین راهبردی در حوزه ی گردشگری و تبلیغ برای جذب گردشگر از پاکستان همین یوتیوبرهای پاکستانی که با جیب خودشون اومدن تاثیرزیادی در این روند داشتن.
رسانه‌ها در شکل‌دهی به تصورات عمومی درباره مسائل ملی و بین‌المللی نقش اساسی ایفا می کنند. این فرآیند به ویژه از طریق فرآیند فریمینگ یا قاب بندی صورت می گیرد. این تحقیق به تحلیل تصویری که دو روزنامه انگلیسی‌زبان در پاکستان، یعنی «دیلی داون» و «دی نیوز»، از ایران به تصویر کشیده‌اند، پرداخته است. هدف اصلی این تحقیق بررسی این موضوع است که رسانه‌های مکتوب پاکستان چه تصویری از ایران ارائه می‌دهند و آیا این تصاویر مثبت، منفی، یا خنثی است و اینکه آیا رویکرد «خبرنگاری صلح» در این پوشش خبری به کار رفته است یا خیر؟

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir