پژوهش هاي برندسازي ملي
برندسازي ملي از ‏حوزه‌هاي پژوهشي نوپديد و ميان‌رشته‌اي و درعين‌حال ‏بسيار راهبردي است که طي سال‌هاي اخير مورد توجه جدي دانشگاهيان و سياست‌گذاران قرار گرفته‌است. بررسي و مرور پژوهش‌هاي داخلي انجام‌شده در اين حوزه‌ي نوپا مي‌تواند تصوير دقيقي از وضعيت توليد دانش و رويکردهاي پژوهشي غالب بر آن، فراهم آورد. بدين‌منظور، در اين پرونده کتب و مقاله‌ هاي علمي منتخب در حوزه‌ي برندسازي ملي (طي سال‌هاي 1389 تا 1402) به زبان فارسي جهت بهره برداري علاقمندان آورده شده است.
آفریقای جنوبی از زمان انحلال نظام آپارتهید و واگذاری حاکمیت به سیاهان دیپلماسی فرهنگی نوینی را به عنوان بخشی از راهکار کلان خود اتخاذ نموده است.
|دی 1403
امروزه مفهوم "دیپلماسی"، مفهوم مهم جهان معاصر است که با "سیاست"، "فرهنگ" و "ارتباطات" در تعامل مستمر می‌باشد.
|دی 1403
ارتباط فردی از یک فرهنگ با مردمانی از فرهنگ دیگر با تاکید بر فرد و حضوری بودن را ارتباطات میان‌فرهنگی می­­گویند. این موضوع از نظر اسلامی نیز ظرفیت پرداخت و پژوهش دارد، زیرا اسلام رکن مهم فرهنگی کشور ایران بوده و خود نیز برنامه جامع زندگی بشر است.
|دی 1403
پیش فرض همسایگی، وجود فهمی از نسبت خود با دیگری است؛ الگوی خود و دیگری از الگوهای نشانه شناختی مطالعه فرهنگ است. هر فرهنگی بر مبنای تنظیم­گریرابطه و نسبت خود با دیگر فرهنگ ها کار می­کند.
|دی 1403
امروزه دیپلماسی فرهنگی از پدیده‌های جذاب و اثربخش در عرصه ارتباطات بین‌المللی به حساب می‌آید. هر کشوری بر اساس اهداف اعلامی خود، به برنامه­ریزی و اجرای فعالیت‌های دیپلماسی فرهنگی می‌پردازد تا بهترین عملکرد را ارائه کرده و نتایج مطلوب را بدست آورد. جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس اولویت‌های خود، به فعالیت در زمینه دیپلماسی فرهنگی در کشورهای هدف خود می‌پردازد.
|دی 1403
امروزه بنا به دلایل مختلف، شاهد افزایش نقش دین در سیاست­خارجی هستیم. پیوند میان دیانت و سیاست­خارجی در دو شکل پیشینی یا پسینی، خود به خود امکان استفاده از دین به مثابه ابزار سیاست­خارجی در دیپلماسی عمومی کشورها را سبب شده است.
|دی 1403
در دوران کنونی که آن را عصر گذار از نظم دولت‌محور وستفالیایی به نظم چندمحور پساوستفالیایی نام می‌نهند، لزوم تجدیدنظر در مفاهیم و مظاهر نظم پیشین مانند حاکمیت ملی، منافع ملی، امنیت ملی و جامعه بین‌المللی و ارائه بدیل‌هایی همچون حاکمیت فراملی، منافع بشری، امنیت بشری، حقوق بشر یا جامعه جهانی احساس می‌شود تا پاسخ‌گوی مشکلات و تنگناهای مشترکی باشد که دیگر در قالب نگرش سنتی دولت‌محور قابل تدبیر نیستند. به همین دلیل برخی از رویکردهای نظری روابط بین‌الملل مانند مکتب انگلیسی یا جهان‌وطن‌گرایی می‌کوشند به اقتضائات وضعیت جدید نظام جهانی توجه کنند و طرح نوینی را برای تعاملات جوامع انسانی دراندازند.
|دی 1403
در عصر ارتباطات، شبکه های اجتماعی و هوش مصنوعی، افکار عمومی چه در سطح ملی و چه بین المللی از اهمیت ویژه ای برخودار شده است. در حقیقت، ساخت ذهنیت فردی، اجتماعی، بین المللی و جهانی بر پایه رسانه ها در حال شکل­گیری است. در این زمینه نقش دیپلماسی های مختلف، به ویژه دیپلماسی فرهنگی در ارتباط با توده­های مخاطب به عنوان مخاطب عام در سطح بین المللی حائز اهمیت بسیار است.
|دی 1403
دیپلماسی تبلیغی به‌مثابه یکی از گونه‌های دیپلماسی مضاف، با وجود پیشینه‌ای درخور در تاریخ مسلمانان، تاکنون به‌صورت جداگانه موضوع بررسی و پژوهش قرار نگرفته است.
|دی 1403
دیپلماسی شهری پدیده‌ای نوین و در حال تکامل است که به شهرها کمک می‌کند در عرصه‌های بین‌المللی مستقلانه عمل کنند و تأثیر خود را بر سیاست‌ها و اقتصاد جهانی گسترش دهند.
|دی 1403
در قرن بیستم متفکران بزرگی منتقد مدرنیته و بنیان‌های فکری آن شدند و نارسایی‌های تفکر معاصر را برملا ساختند. وضع غالب در خود غرب، نقد و بیان ناتوانی‌ها و ضعف‌های تفکر مدرن بود. هدف فلسفۀ میان‌فرهنگی به‌عنوان مکتب معرفتی جدیدی که درنتیجۀ ضرورت پاسخ به واقعیت ناهمگون زندگی امروز انسان‌ها به وجود آمده است، برقراری ارتباط صلح‌آمیز، انسان‌دوستانه و سازنده در عرصۀ تفاوت‌های واقعی و اجتناب‌ناپذیر موجود است؛ به‌طوری‌که این تفاوت‌ها مورد تعرض قرار نگیرند.
|دی 1403
دولت‌ها برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در جهت اهداف و منافع عمومی، از روش‌ها و ابزارهای مختلفی استفاده می‌کرده‌اند؛ پیدایش رسانه‌های نوین باعث شده‌ تا فرهنگ هواداری که حول صنایع فرهنگی و رسانه ای شکل می گیرد، به‌عنوان یکی از گونه‌های مختلف فرهنگ عامه‌پسند به مثابه ابزار اجرایی مورد توجه و استفاده سیاست‌گذاران در دولت‌ها و شرکت‌های تجاری جهانی قرار بگیرد.
|دی 1403

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir