پژوهش هاي برندسازي ملي
برندسازي ملي از ‏حوزه‌هاي پژوهشي نوپديد و ميان‌رشته‌اي و درعين‌حال ‏بسيار راهبردي است که طي سال‌هاي اخير مورد توجه جدي دانشگاهيان و سياست‌گذاران قرار گرفته‌است. بررسي و مرور پژوهش‌هاي داخلي انجام‌شده در اين حوزه‌ي نوپا مي‌تواند تصوير دقيقي از وضعيت توليد دانش و رويکردهاي پژوهشي غالب بر آن، فراهم آورد. بدين‌منظور، در اين پرونده کتب و مقاله‌ هاي علمي منتخب در حوزه‌ي برندسازي ملي (طي سال‌هاي 1389 تا 1402) به زبان فارسي جهت بهره برداري علاقمندان آورده شده است.
با توجه به جایگاه بازی‌های ویدیویی به‌مثابه رسانه‌ای رو‌به‌رشد و تأثیرپذیری عمیق‌ و واقع‌گرایانۀ بازیکنان، این رسانه بستر مناسبی برای معرفی فرهنگ و نشان دادن تصویر کشورهاست و می‌تواند در جهت تأثیر بر افکار عمومی که هدف اصلی دیپلماسی فرهنگی است، مورد استفاده قرار گیرد.
|دی 1403
الهیات آزادی‌بخش در آمریکای لاتین به‌دلیل تمرکز بر نیازهای اجتماعی و فقر، به الگوی مناسبی در مسائل اجتماعی ـ اقتصادی تبدیل شده است و با پیوند دادن دین به فلسفه و علوم اجتماعی می‌تواند تعاملات مؤثری میان جریان‌های دینی و فلسفی ایجاد کند. با توجه به تعریف آمریکای لاتین به‌عنوان عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران، اهمیت تعامل و همکاری میان این دو منطقه بیشتر شده و دیپلماسی فرهنگی و دینی در قبال آن اهمیت ویژه‌ای یافته است.
|دی 1403
فهم چگونگی درک کشورها، به ویژه در حوزه ارتباطات سیاسی، از اهمیت زیادی برخوردار است و نیاز به بررسی عواملی دارد که تصویر یک کشور را شکل می دهند. هدف این تحقیق تبیین بازنمایی و باورهای نادرست و در عین حال ارائه بینشی در مورد دیدگاه های جامعه لبنان در خصوص ایران است.
|دی 1403
پروژه هوش مصنوعی چگونه میتواند به سیاستگذاری کمک کند؟ از اندیشکده سیاست پژوهان علم، فناوری و نوآوری در تاریخ 11 بهمن 1402 در پنل تحول حکمرانی توسط خانم فاطمه بابائیان ارائه شد.
|دی 1403
پروژه تاریخ حکمرانی نرم ایران از مرکز طراحی حکمرانی نرم و هوشمند فطن، پژوهشکده مطالعات فناوری در تاریخ 21 آذر 1402 در پنل مبانی حکمرانی توسط آقای نیما عرب حسینی ارائه شد.
|دی 1403
پروژه ضرورت، کارکرد و الزامات تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت ایران از مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری در تاریخ 17 دی 1402 در پنل اشتغال، تعاون و رفاه توسط آقای حمید محمدی ارائه شد.
|دی 1403
پروژه بررسی اثر سیاست مسدودسازی از اینستاگرام بر کسب و کارهای فضای مجازی و زنجیره ارزش اقتصاد دیجیتال از مرکز مطالعات توسعه و رقابت در تاریخ 17 دی 1402 در پنل اشتغال، تعاون و رفاه توسط آقای محمدمهدی جعفریان ارائه شد.
|دی 1403
یکی از چالش هایی که در نظام حکمرانی کشور می توان مطرح کرد، پرداختن به این مسئله است که اساساً مختصات حکمرانی در کشور چیست و چگونه باید وضعیت حکمرانی در کشور را پایش و ارزیابی نمود؟ درواقع در نظام های حکمرانی و توسعه ای در جهان مجموعه هایی با عنوان مراکز رتبه بندی، ارزیابی و تعالی حکمرانی یا حکومت داری به ارزیابی وضعیت دولت ها و حکومت ها پرداخته و وضعیت حکمرانی را مورد پایش مستمر قرار می دهند و براساس ایجاد فضای رقابتی زمینه را برای حرکت مستمر جوامع و دولت ها از وضع موجود به وضع مطلوب رقم می زنند. بر این اساس پرداختن به موضوع حکمرانی در سطح کلان و ایجاد سیستم پایش و ارزیابی حکمرانی در کشور بسیار حائز اهمیت بوده و مجلس شورای اسلامی می تواند نقش مؤثری در کنشگری فضای حکمرانی کشور در این عرصه ایفا کند.
|آذر 1403
زبان فارسی به عنوان یکی از مهم ترین ارکان هویتی و دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود که در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اسناد سیاستی نیز مورد اهتمام واقع شده است.
|آذر 1403
تقویت حکمرانی پیش شرط اساسی تحول ملی و سازوکارهای حل مسائل کشور است؛ در گزارش «منشور هم آفرینی تصویر ایران آینده» همین نکته، مبنا قرار گرفته و سپس چندین تصویر از ایران آینده، ارائه شده که یکی از آنها «ایران تاب آور» است.
|آذر 1403
هدف تحقیق حاضر واکاوی الگوهای ذهنی خبرگان در خصوص مشکلات برند ملی ورزش کشور بود.
|آبان 1403
هدف از انجام تحقیق حاضر اولویت بندی عوامل موثر برند ملی بر سلامت سازمانی ورزش کشور بود.
|آبان 1403

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir