هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبهبندی کشورها توسط آن اعلام میشود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
برند ملی - این گزارش توسط میز سیاست پژوهی افکار عمومی در مرکز مطالعات راهبردی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی توسط سرکار خانم دکتر راضیه مهدیه نجف آبادی در قالب یک گزارش برای مدیران، پژوهشگران، دانشجویان و فعالان حوزه دیپلماسی و رسانه تهیه شده است.
در گـزارش پیـش رو، ابتـدا جایـگاه «ایـران» در دو نمایـۀ Country Good و BAV بـه تفصیـل مــورد بررســی قــرار گرفتــه اســت و در ادامــه، بــرای آشــنایی بــا نمایه هــای دیگــر، شــاخصها و مؤلفه هــای کلیــدی آنهــا به طــور مختصــر معرفــی شــده اســت. در پایــان نیــز معیارهــای مشــترک میــان تمــام ایــن نمایه هــای رتبه بنــدی، در ســرفصل جداگانــهای جمع بنــدی شــده اســت تــا بــرای پیشــبرد سیاســتگذاریها مــورد اســتفاده قــرار گیــرد.
برای مطالعه گزارش اینجا کلیک کنید