نمایندگانی از چهارده کشور از 26 تا 29 نوامبر در شیلی ملاقات خواهند کرد تا درباره برندسازی مکان یا موقعیت یابی بین المللی گفتگو کنند. در این یازدهمین نسخه از شورای CIMAP، شیلی استراتژی خود را بر اساس محورهای دموکراسی، تنوع و پایداری ارائه خواهد کرد.
برند ملی - چهارده کشور در مجمع شورای برندسازی کشورهای ایبرو-آمریکایی که امسال در شیلی در والپارایسو برگزار میشود، شرکت خواهند کرد و آژانسها و مؤسسات گرد هم میآیند تا بر روی مفهوم برندسازی ملی کار کنند و از طریق برندسازی مکان، جایگاه کشور خود در سطح بینالمللی را ارتقاء بخشند.
استراتژی برند شیلی برعهده Fundación Imagen de Chile است که مدیر اجرایی آن، Rossana Dresdner، ارتباط این کار را برای توسعه و فتح بازارهای جدید و نقشی که همکاری های بخش عمومی-خصوصی دارد برجسته می داند. در این فرآیند ارتقای یک کشور این امکان را به آن میدهد که خود را در جهان بشناساند، نقاط قوت و ارزشهایش را بشناسد، در بازارها و همچنین در فضاهای چندجانبه نفوذ بیشتری به دست آورد و اقبال بیشتری داشته باشد.
وی بر اهمیت همکاری بین کشورها در این کار تاکید دارد. "این مجمع یک رویداد بین المللی بسیار مهم است زیرا فضایی برای کشورهای آمریکای لاتین جهت تبادل تجربیات بوجود می آورد. ترویج یک برند ملی یا برندسازی مکان، یک رشته نسبتاً جدید و پیچیده است، به ویژه در کشورهای در حال توسعه مانند شیلی و حوزه آمریکای لاتین. بنابراین، تبادل دانش به ما امکان پیشرفت بهتری را می دهد."
در مجمع ایبرو-آمریکایی که در منطقه والپارایسو در دانشگاه فدریکو سانتا ماریا برگزار می شود، برنامه با پذیرایی در پارک فرهنگی والپارایسو آغاز می شود و پس از آن جلسات کاری و تبادل تجربیات برگزار می شود. در میان مقامات ملی می توان به وزیر فرهنگ، هنر و میراث، کارولینا آردوندو اشاره کرد. معاون وزیر امور خارجه شیلی، گلوریا د لا فوئنته، معاون وزیر گردشگری، ورونیکا پاردو، مدیر بینالمللی پروشیلی، ناتالیا آرکوس، رئیس سونامی، خورخه ریسکو و ایوان مارامبیو، از جمله شرکت کنندگان هستند.
از سال 2023 مارکا شیلی کار مشترکی را با سازمانهای مختلف خصوصی و دولتی آغاز کرده است که امروزه در مجموع حدود 60 سازمان برای نشان دادن فضایل تجاری، گردشگری و فرهنگی کشور و همچنین نقاط قوت اجتماعی مانند برابری جنسیتی، پیشرفت در پایداری و ثبات دموکراتیک برای خارج از کشور همکاری می کنند.
از جمله فعالیت های تبلیغاتی آن برنامه استفاده از برند "ساخت شیلی" است که تا به امروز دارای 2320 شرکت دارای مجوز است که 69٪ محصولات و 31٪ خدمات، و 57٪ از منطقه متروپولیتن، 11٪ از منطقه شمالی و 32 درصد از منطقه جنوب هستند. اعضا از طریق صادرات خود در بیش از 130 کشور جهان حضور دارند و آرژانتین، ایالات متحده، برزیل، چین، ژاپن و اسپانیا از جمله این بازارهاست، بیشترین تقاضا در خصوص کالاها و خدمات این کشور در مواد غذایی و نوشیدنی، گردشگری، شراب، صنایع خلاق و خدمات وجود دارد.
منبع خبر: hmarcachile.cl/