در چهاردهمین قسمت از برنامه رادیویی برند ملی در رادیو سراسری گفت و گو با توجه به روز جهانی گرافیک نقش هویت بصری در برندسازی ملی ایران بررسی شد.
برند ملی - «برند ملی» اولین برنامه رادیویی در قالب گفتگوهای تخصصی با حضور صاحبنظران و کارشناسان حوزه برندسازی است که هدف آن ارتقاء آگاهی عمومی و بررسی چالشها و فرصتهای ارتقاء تصویر ایران است.
عنوان قسمت چهاردهم:
برندسازی ملی ایران و هویت بصری
️مهمان:
جناب آقای محمد نیکدل
طراح و مدیر هنری
️ تاریخ پخش: 9 اردیبهشت 1404
ساعت پخش: 10 تا 11 صبح
تهیه کننده: فریدون ماهر
سردبیران: دکتر ابوالفضل ولوی و دکتر حمید عابدی (کارشناس مجری)
📌
کانالهای ارتباط با برنامه:
🔸سامانۀ پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵
🔹 صفحۀ رادیو گفتگو در بستر ایرانصدا
🔸 کانال اختصاصی «گفتگوهای برند ملی» در پیامرسان «بله» با
شناسۀ IRnationbrand
🔹 وب سایت irbrand.ir
اکثر کشورها با استفاده از نمادها؛ رنگ ها و المانهای مشخص، هویت بصری خود را تعریف میکنند، اما ایران با تاریخ چند هزارساله و تنوع فرهنگی بینظیر، چالش بزرگی در انتخاب میان این همه شکوه دارد. از نقوش باستانی تخت جمشید تا خط زیبای فارسی، از هنر اسلامی تا معماری چشمگیر، هر کدام میتوانند نماد هویت ملی باشند.
محمد نیکدل، طراح و مدیر هنری، در گفتوگویی جذاب به این موضوع پرداخته که چگونه میتوان با ترکیب هوشمندانه عناصر سنتی و مدرن، هویت بصری یکپارچهای برای ایران ساخت.
مسئله در طراحی هویت بصری ایران فقط زیبایی نیست، بلکه انتقال ارزشها و داستانهای ایران به جهانیان است.
ویدئوی برنامه چهاردهم را از اینجا مشاهده کنید: