غزنوی در رادیو گفتوگو:
برندسازی باکیفیت و سازماندهی داخلی آغاز میشود، نه تبلیغات صرف
دبیرکل مجمع کارآفرینان با تاکید بر اهمیت زیرساختهای کیفی در برندسازی، اظهار کرد: ایجاد یک برند معتبر و پایدار، پیش از هر چیز نیازمند توجه به کیفیت محصول، سازماندهی داخلی قوی، اخلاق حرفهای و مسئولیت اجتماعی است و صرفاً با تبلیغات و طراحی ظاهری نمیتوان یک برند ماندگار ساخت.
1404/02/09 - 13:34
تاریخ و ساعت خبر:
1775
کد خبر:
برند ملی - برنامه «برند ملی» رادیو گفتوگو با موضوع برند سازی ملی ایران از رهگذر تولید ملی با دکتر حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان، بهصورت تلفنی گفتگو کرد.
حمیدرضا غزنوی با تاکید بر اهمیت زیرساختهای کیفی در برندسازی، اظهار کرد: ایجاد یک برند معتبر و پایدار، پیش از هر چیز نیازمند توجه به کیفیت محصول، سازماندهی داخلی قوی، اخلاق حرفهای و مسئولیت اجتماعی است و صرفاً با تبلیغات و طراحی ظاهری نمیتوان یک برند ماندگار ساخت.
وی با اشاره به نقش حیاتی کارآفرینان، گفت: بخش خصوصی و کارآفرینان ایرانی توانایی بالایی در تولید محصولات نوآورانه و رقابتی دارند و موتور محرک اصلی برای ایجاد و توسعه برندهای ملی و بینالمللی محسوب میشوند.
دبیرکل مجمع کارآفرینان ضمن برشمردن چالشهای پیش روی تولیدکنندگان، تاکید کرد: نبود یک اکوسیستم حمایتی، پیچیدگیهای قانونی و اداری، مشکلات تامین مالی و بهخصوص عدم اعتماد کافی میان بخش دولتی و خصوصی، از مهمترین موانعی هستند که رشد برندهای ایرانی را با کندی مواجه کردهاند.
وی با اظهار به اینکه دولت باید نقش تسهیلگر داشته باشد، افزود: وظیفه اصلی دولت، ایجاد زیرساختهای لازم مانند آزمایشگاههای معتبر، حمایت از حضور در نمایشگاههای بینالمللی، تسهیل تجارت خارجی و ایجاد ثبات اقتصادی است، نه دخالت مستقیم در امور بنگاهها یا ایجاد رقابت نابرابر.
غزنوی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفتوگو با اشاره به اهمیت همافزایی، خاطرنشان کرد: تشکلهای بخش خصوصی مانند مجمع کارآفرینان، میتوانند نقش مهمی در ایجاد همافزایی میان برندهای مختلف، انتقال تجربیات، شناسایی بازارهای هدف و حتی ایجاد برندهای مشترک یا چتر حمایتی برای حضور قویتر در عرصه بینالمللی ایفا کنند.
وی با بیان مثالهایی از فرصتهای ازدسترفته، تصریح کرد: محصولات باکیفیت ایرانی مانند برخی میوهها همچون سیب سردرود یا صنایعدستی، به دلیل ضعف در برندسازی و بستهبندی، اغلب بهصورت فله یا با نام دیگر کشورها صادر میشوند و ارزش افزوده اصلی نصیب واسطهها و دیگران میشود.
غزنوی تاکید کرد: برای تحقق برندسازی ملی، نیازمند یک تغییر نگرش اساسی در سطح کلان مدیریتی کشور، اعتماد به بخش خصوصی، تمرکز بر کیفیت و نوآوری و همچنین تقویت همکاری و همافزایی میان تولیدکنندگان و تشکلهای تخصصی هستیم تا بتوانیم جایگاه واقعی محصولات و خدمات ایرانی را در بازارهای جهانی پیدا کنیم.

بازگشت به ابتدای صفحه
مستند کافا اسپورت از حضور اسماعیل کارتال در ایران و پرسپولیس
1403/12/13 - 01:40 _ تعداد بازدید: 825
رسانه معروف ترکیه ای کافا اسپورت مستندی از یک روز کاری اسماعیل کارتال مربی جدید و سردار دورسون ستاره ترکیه ای جدید تیم پرسپولیس منتشر کرده است.
بیشتر بدانیم
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 721
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
معرفی بزرگترین مگا پروژه های عمرانی ایران در سال 2024
1403/08/04 - 22:59 _ تعداد بازدید: 616
کانال Civil Mentors در یوتیوب به معرفی مگاپروژه های عمرانی ایران پرداخته است.
بیشتر بدانیم
معرفی برند با کیفیت ایرانی: پوشاک ماکسیم
1403/08/07 - 13:34 _ تعداد بازدید: 430
ماکسیم با شعار نسل امروز و فردا برنامه فروش و برندینگ خود را مدیریت کرده و گاهی اوقات در طول سال با اعمال تخفیف، حراج و کاهش قیمت بسیاری از برندپوشان را به سمت فروشگاه های خود جذب می کند. برند ماکسیم به دلیل به روز بودن و مطابق مد نگه داشتن محصولات خود همواره دارای مشتری بوده و مشتریان قدیمی خود را راضی نگه داشته است. در این مقاله با نگاهی به تاریخچه این برند، به معرفی محصولات پرداخته و ویژگی های آن را بیان می کنیم.
بیشتر بدانیم