در پنجمین قسمت از برنامه برندملی در رادیو گفت و گو، جایگاه رهبران سیاسی در برندسازی ملی با تاکید بر محور مقاومت در برندسازی ملی ایران بررسی شد.
محمود نقدیپور با تأکید بر اینکه مقاومت فراتر از یک مفهوم نظامی، یک نهضت اصیل فکری و فرهنگی است، گفت: در عصر جنگ روایتها، جبهه مقاومت باید روایتگری جدید و مستقلی از خود ارائه دهد و از انحصار روایتگری جریان لیبرال غربی خارج شود.
احمد دستمالچیان، انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ برندسازی ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، برند آزادیخواهی، صلح، ثبات و امنیت بر اساس آموزههای دینی را خلق کرد و با ارائه تعریفی نو از مبارزه با ظلم و استکبار، مقاومت را بهعنوان نمود اصلی این برند، به جهانیان معرفی نمود.
حجتالاسلام غریبرضا با اشاره به هراس رسانههای غربی از گسترش پیام وحدتبخش مقاومت، گفت: آنها با تمام توان، در پی تخریب چهره جمهوری اسلامی و جریان مقاومت هستند. در داخل ایران، بر مسائل اقتصادی و قومی تمرکز میکنند و در خارج، به ایرانهراسی، اسلامهراسی و شیعههراسی دامن میزنند.
چند دهه از آغاز بسط منطقهای قدرت جمهوری اسلامی با هدف مبارزه با اسرائیل میگذرد و از هفتهی گذشته نزاعش با رژیم صهیونسیتی به بالاترین حد این سالها رسید. این نزاع در سالهای اخیر بیش از آن که رنگ و بوی ایدئولوژیک داشته باشد، شکلی ژئوپولتیک و از جنس بازدارندگی به خود گرفته است؛ این در حالی است که این نزاع بدون شک در گرایش ایدئولوژیکی ریشه دارد که از همان ابتدای تأسیس رژیم صهیونسیتی در میان ایرانیان شکل گرفت.
پادکست شرق توسط الجزیره به میزبانی عبدالرحمن ناصر روزنامه نگار مصری منتشر می شود.
جغرافیا آن چنان که مشهور است فهرستی از کوهها و دریاها و جلگهها و... نیست. همیشه حیاتی عمیقاً سیاسی در پس نقشههای جغرافیایی وجود دارد. جغرافیا شکلی واقعی و متعین به آرمانهای سیاسی میبخشد.
محمد مرندی استاد دانشگاه تهران مصاحبه ای را با پادکست پرطرفدار دنی هیفانگ درخصوص ایران و محور مقاومت انجام داده است.
رقیب با راه اندازی مسیر های موازی با کریدور های ترانزیتی ایران به دنبال تخلیه ظرفیت اقتصادی ما در منطقه است
شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در برنامه AJStartHere گزارشی درخصوص محور مقاومت و ارتباط آن با ایران تولید کرده است.
اعضای این کمپین، در معرفی هدف خود کلیپی از یک دختر خردسال در پلدختر لرستان به اسم یاس منتشر کردند که می گوید: «آب اسباب بازی هایم را برده»، فیلم یاس در شبکه های اجتماعی به دست بچه های این کشورها که در سالیان اخیر وضعیت ناپایداری را تجربه کردند رسید و آنها که بارها اسباب بازی هایشان را در بمباران ها از دست داده اند، در قالب ویدئو و عکس ده ها پیام همدردی برای یاس فرستاده اند.