تجربیات گذشته و ظرفیت های پیش رو در برندسازی ملی ایران

تجربه منوچهر متکی در مدیریت سیاست خارجی ایران و تحلیل وی از ظرفیت ها و فرصت های پیش روی کشور این نشست را به محلی برای تبادل دیدگاه ها و شکل گیری نگاه راهبردی به برندسازی ملی ایران تبدیل کرد. گزارش نشست به پیوست قابل مطالعه است.
تجربیات گذشته و ظرفیت های پیش رو در برندسازی ملی ایران
1403/08/13 - 17:27
تاریخ و ساعت خبر:
1293
کد خبر:
برند ملی - در جهـان امـروز، مفهـوم برندسـازی ملـی بـه یکـی از ابزارهـای کلیـدی بـرای مدیریـت تصویـر و هویـت کشـورها در
افـکار عمومـی بینالمللـی تبدیـل شـده اسـت. برندسـازی ملی نهتنهـا ابـزاری برای معرفـی قابلیتهـا و جذابیتهای
یـک کشـور اسـت، بلکـه بسـتری بـرای تقویـت موقعیـت اقتصـادی، فرهنگـی و دیپلماتیـک آن در جامعـه جهانـی
محسـوب میشـود.در ایـن میـان، ایـران به عنـوان کشـوری بـا سـابقه تمدنـی کهـن و جایـگاه مهـم ژئوپلتیـک، بـا
چالشهـای گوناگونـی در عرصـه تصویـر و برنـد ملـی خـود مواجـه اسـت. در چنیـن شـرایطی، توجـه بـه مباحـث مربـوط بـه برندسـازی ملـی بـرای کشـور، امـری ضـروری و اجتناب ناپذیـر اسـت تـا بتوانـد بـا اسـتراتژیهای مناسـب، تصویـر واقعـی و مثبتتـری از خـود را در افـکار عمومـی جهـان ارائـه دهـد. بـا در نظـر گرفتـن ایـن نیـاز و اهمیـت موضـوع، میـز سیاست پژوهی مدیریت افکار عمومی میزبـان دکتـر منوچهـر متکـی بـود.

تجربه هــای منوچهر متکی در مدیریــت سیاســت خارجــی ایــران و تحلیل ایشــان از ظرفیت هــا و فرصتهــای پیـش روی کشـور، ایـن نشسـت را بـه محلـی بـرای تبـادل دیدگاههـا و شـکل گیری نگاهـی اسـتراتژیک بـه برندسـازی ملـی ایـران تبدیـل کـرد کـه گـزارش ایـن نشسـت در قالـب مجلـد حاضـر، تهیـه و تدویـن شـده اسـت.

برخی از سوابق مدیریتی و اجرایی منوچهر متکی:

نماینــدۀ مجلــس شــورای اسلامی (ادوار اول، هفتم و دوازدهم)
رئیــس اداره هفتــم سیاســی وزارت امورخارجــه
ســفیر جمهــوری اسـلامی ایــران در ترکیــه و ژاپن
مدیــر کل اروپــای غربــی وزارت امورخارجــه
معــاون امــور بیـن الملـل وزارت امورخارجـه
معـاون حقوقـی، کنسـولی و امــور مجلــس وزارت امورخارجــه
مشـاور وزیـر امورخارجـه
معـاون ارتباطـات سـازمان فرهنـگ و ارتباطـات اسلامی
رئیــس کمیتــه روابـط خارجـی کمیسـیون سیاسـت خارجـی مجلس هفتم
وزیـر امـور خارجــه در دولــت نهــم و دهــم

برای دانلود فایل ضمیمه کلیک کنید
لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1293
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پر بازدیدترین ها
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 149
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 145
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir