تجربیات گذشته و ظرفیت های پیش رو در برندسازی ملی ایران
تجربه منوچهر متکی در مدیریت سیاست خارجی ایران و تحلیل وی از ظرفیت ها و فرصت های پیش روی کشور این نشست را به محلی برای تبادل دیدگاه ها و شکل گیری نگاه راهبردی به برندسازی ملی ایران تبدیل کرد. گزارش نشست به پیوست قابل مطالعه است.
1403/08/13 - 17:27
تاریخ و ساعت خبر:
1293
کد خبر:
برند ملی - در جهـان امـروز، مفهـوم برندسـازی ملـی بـه یکـی از ابزارهـای کلیـدی بـرای مدیریـت تصویـر و هویـت کشـورها در
افـکار عمومـی بینالمللـی تبدیـل شـده اسـت. برندسـازی ملی نهتنهـا ابـزاری برای معرفـی قابلیتهـا و جذابیتهای
یـک کشـور اسـت، بلکـه بسـتری بـرای تقویـت موقعیـت اقتصـادی، فرهنگـی و دیپلماتیـک آن در جامعـه جهانـی
محسـوب میشـود.در ایـن میـان، ایـران به عنـوان کشـوری بـا سـابقه تمدنـی کهـن و جایـگاه مهـم ژئوپلتیـک، بـا
چالشهـای گوناگونـی در عرصـه تصویـر و برنـد ملـی خـود مواجـه اسـت. در چنیـن شـرایطی، توجـه بـه مباحـث مربـوط بـه برندسـازی ملـی بـرای کشـور، امـری ضـروری و اجتناب ناپذیـر اسـت تـا بتوانـد بـا اسـتراتژیهای مناسـب، تصویـر واقعـی و مثبتتـری از خـود را در افـکار عمومـی جهـان ارائـه دهـد. بـا در نظـر گرفتـن ایـن نیـاز و اهمیـت موضـوع، میـز سیاست پژوهی مدیریت افکار عمومی میزبـان دکتـر منوچهـر متکـی بـود.
تجربه هــای منوچهر متکی در مدیریــت سیاســت خارجــی ایــران و تحلیل ایشــان از ظرفیت هــا و فرصتهــای پیـش روی کشـور، ایـن نشسـت را بـه محلـی بـرای تبـادل دیدگاههـا و شـکل گیری نگاهـی اسـتراتژیک بـه برندسـازی ملـی ایـران تبدیـل کـرد کـه گـزارش ایـن نشسـت در قالـب مجلـد حاضـر، تهیـه و تدویـن شـده اسـت.
برخی از سوابق مدیریتی و اجرایی منوچهر متکی:
نماینــدۀ مجلــس شــورای اسلامی (ادوار اول، هفتم و دوازدهم)
رئیــس اداره هفتــم سیاســی وزارت امورخارجــه
ســفیر جمهــوری اسـلامی ایــران در ترکیــه و ژاپن
مدیــر کل اروپــای غربــی وزارت امورخارجــه
معــاون امــور بیـن الملـل وزارت امورخارجـه
معـاون حقوقـی، کنسـولی و امــور مجلــس وزارت امورخارجــه
مشـاور وزیـر امورخارجـه
معـاون ارتباطـات سـازمان فرهنـگ و ارتباطـات اسلامی
رئیــس کمیتــه روابـط خارجـی کمیسـیون سیاسـت خارجـی مجلس هفتم
وزیـر امـور خارجــه در دولــت نهــم و دهــم
برای دانلود فایل ضمیمه کلیک کنید
بازگشت به ابتدای صفحه
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبهبندی کشورها توسط آن اعلام میشود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 145
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم