روایت پیشرفت: کتاب حاج مالک

خاطرات شفاهی غلامرضا مالکی از فرماندهان مهندسی لشکر 17 علی‌ بن ابی‌طالب(ع)
روایت پیشرفت: کتاب حاج مالک
1403/08/24 - 23:23
تاریخ و ساعت خبر:
1393
کد خبر:
برند ملی - حاج غلامرضا مالکی در بسیاری از عملیات‌‌های دفاع مقدس از جمله رمضان، محرم، بدر، خیبر و مرصاد حضور داشته است و در عملیات خیبر به‌عنوان فرماندۀ مهندسی لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب در منطقه بود و با شهید مهدی زین‌الدین همکاری می‌کرد.
«حاج مالک» همچنین مسئول «دفتر طرح و تحقیقات» سپاه بود تا نیازهای مهندسی جنگ را از ظرفیت‌های صنایع اراک تأمین کند. تویوتا شنی‌دار، کانال نهرکن و… حاصل آن دوران است…

برشی از کتاب:

«شنی باید زیر این لندکروزها بسته می‌شد.
تسمه را دادیم بافتند. جنس تسمه سبک بود و با شنی تانک که سنگین بود تفاوت داشت. این شنی‌ها را بردم لرستان. آنجا شنی‌ها را بستیم زیر تویوتا. تویوتا در حدود دو متر برف از ارتفاع بالا می‌رفت.
بعد شنی‌ها را بردیم خوزستان. در تپه‌شنی‌های بستان، لندکروز شنی‌دار را پر از نیرو کردم. ماشین راحت با سرعت سی کیلومتر در ساعت از شیب سی‌درجه‌ای عبور کرد. شنی‌ها را به مناطق باتلاقی و گلی هم بردم. در این مناطق هم جواب می‌داد.

آخرین آزمون منطقه کنارۀ اروند بود. در اروند، موقع جزر، پنجاه‌شصت سانت باتلاق درست می‌شد و چاله‌های منطقه پر از آب. این چاله‌ها بر اثر بمباران دشمن به وجود آمده بود. شنی تویوتا آنجا هم به‌راحتی مانور می‌داد،..»


جهت خرید کتاب های روایت پیشرفت ایران اینجا کلیک کنید

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1393
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پر بازدیدترین ها
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 149
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 145
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir