دانلود متن فارسی استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸ ویرایش ۲۰۱۰ ( ISO 10668:2010 ) – استاندارد ایزو ارزش گذاری برند

متن فارسی استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸ ویرایش ۲۰۱۰ به ارزیابی ارزش مالی برند می‌پردازد و سه جنبه اصلی را در نظر می‌گیرد: مالی، رفتاری و حقوقی. این استاندارد چارچوبی بین‌المللی برای سنجش علمی و دقیق ارزش برند ارائه می‌دهد. شرکت‌ها با استفاده از آن می‌توانند تأثیرات مالی، حقوقی و رفتار مصرف‌کننده را بر ارزش برند تحلیل کنند. در انتهای مقاله میتوانید متن فارسی استاندارد را دانلود کنید.
دانلود متن فارسی استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸ ویرایش ۲۰۱۰ ( ISO 10668:2010 ) – استاندارد ایزو ارزش گذاری برند
1403/08/12 - 15:00
تاریخ و ساعت خبر:
1263
کد خبر:
برند ملی - استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸ ویرایش ۲۰۱۰، به ارزیابی ارزش برند (Brand Valuation) اختصاص دارد و به‌عنوان یک چارچوب بین‌المللی برای اندازه‌گیری و تعیین ارزش مالی برند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استاندارد با رویکردی جامع، سه جنبه اصلی را در فرآیند ارزیابی در نظر می‌گیرد: جنبه‌های مالی، جنبه‌های رفتاری و جنبه‌های حقوقی. جنبه‌های مالی به تحلیل درآمدها و سودآوری آینده برند می‌پردازد، جنبه‌های رفتاری به تأثیر برند بر تصمیم‌گیری مشتریان و رفتارهای آنان مربوط است، و جنبه‌های حقوقی به مسائل مالکیت فکری و حقوقی پیرامون برند توجه دارد. این استاندارد به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا از روش‌های علمی و قابل اطمینان برای سنجش ارزش واقعی برند خود استفاده کنند.

ارزش گذاری استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸

۱-محدوده
این استاندارد بین‌المللی الزامات رویه‌ها و روش‌های اندازه‌گیری ارزش پولی نام تجاری و همچنین چارچوبی برای ارزیابی نام تجاری را مشخص می‌کند. از جمله اهداف، مبانی ارزیابی، روش‌های ارزیابی، روش‌های ارزش‌گذاری و منابع با داده‌های کیفیت و مفروضات و همچنین روش گزارش نتایج حاصل از چنین ارزیابی را مشخص می‌کند.

۲-تعاریف و اصطلاحات
برای اهداف متن فارسی استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸، تعاریف و اصطلاحات زیر اعمال می‌شود.

۱-۲-دارایی
حق قانونی و یا منابع سازمانی است که قابلیت ایجاد منافع اقتصادی را دارا بوده و توسط نهادی قابل کنترل است.

۲-۲-مارک
دارایی نامشهود مربوط به بازاریابی را شامل می‌شود؛ اما به نام، تعاریف، علائم و نشانه‌ها، آرم و طرح‌ها یا ترکیبی از ای‌ ها محدود نمی‌گردد. برای شناسایی محصولات، خدمات و یا نهادها و یا ترکیبی از این‌ها در نظر گرفته شده است که تصاویر متمایز و همخوانی‌هایی را در ذهن ذینفعان ایجاد نموده و در نتیجه باعث ایجاد منافع و یا ارزش های اقتصادی می گردد.

۳-۲-دارائی های نامشهود
دارایی‌های قابل شناسایی از نوع غیر مالی که دارای ماهیت جسم فیزیکی نمی‌باشد.

۴-۲-ارزش پولی نام تجاری
ارزش اقتصادی نام تجاری، در واحدهای پولی قابل انتقال است.

نکته:نتایج بدست آمده می‌تواند یک ارزش اقتصادی واحد و منفرد و یا مجموعه‌ای از ارزش‌ها باشد.

متن انگلیسی استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸

از این لینک می توانید متن فارسی استاندارد ISO 10668 ویرایش ۲۰۱۰ ( ISO 10668:2010 ) را دانلود نمایید

برای دانلود فایل ضمیمه کلیک کنید
لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1263
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
مستند کافا اسپورت از حضور اسماعیل کارتال در ایران و پرسپولیس
1403/12/13 - 01:40 _ تعداد بازدید: 986
رسانه معروف ترکیه ای کافا اسپورت مستندی از یک روز کاری اسماعیل کارتال مربی جدید و سردار دورسون ستاره ترکیه ای جدید تیم پرسپولیس منتشر کرده است.
بیشتر بدانیم
معرفی بزرگترین مگا پروژه های عمرانی ایران در سال 2024
1403/08/04 - 22:59 _ تعداد بازدید: 841
کانال Civil Mentors در یوتیوب به معرفی مگاپروژه های عمرانی ایران پرداخته است.
بیشتر بدانیم
مستند قدرت بینش (Power of Vision)
1403/08/24 - 20:21 _ تعداد بازدید: 830
ژول آرتور بارکر، نويسنده و آينده‌پژوه مشهور، مدير انديشکده Infinity ـ يک کانون تفکر شناخته‌شده در سطح بين‌المللي ـ است. از سال 1974 تا کنون، ژول بارکر، در نشريات مختلفي قلم زده و براي بيش از يک ميليون نفر در سرتاسر دنيا سخن‌راني کرده است.
بیشتر بدانیم
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 830
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir