دانلود متن فارسی استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸ ویرایش ۲۰۱۰ ( ISO 10668:2010 ) – استاندارد ایزو ارزش گذاری برند

متن فارسی استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸ ویرایش ۲۰۱۰ به ارزیابی ارزش مالی برند می‌پردازد و سه جنبه اصلی را در نظر می‌گیرد: مالی، رفتاری و حقوقی. این استاندارد چارچوبی بین‌المللی برای سنجش علمی و دقیق ارزش برند ارائه می‌دهد. شرکت‌ها با استفاده از آن می‌توانند تأثیرات مالی، حقوقی و رفتار مصرف‌کننده را بر ارزش برند تحلیل کنند. در انتهای مقاله میتوانید متن فارسی استاندارد را دانلود کنید.
دانلود متن فارسی استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸ ویرایش ۲۰۱۰ ( ISO 10668:2010 ) – استاندارد ایزو ارزش گذاری برند
1403/08/12 - 15:00
تاریخ و ساعت خبر:
1263
کد خبر:
برند ملی - استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸ ویرایش ۲۰۱۰، به ارزیابی ارزش برند (Brand Valuation) اختصاص دارد و به‌عنوان یک چارچوب بین‌المللی برای اندازه‌گیری و تعیین ارزش مالی برند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استاندارد با رویکردی جامع، سه جنبه اصلی را در فرآیند ارزیابی در نظر می‌گیرد: جنبه‌های مالی، جنبه‌های رفتاری و جنبه‌های حقوقی. جنبه‌های مالی به تحلیل درآمدها و سودآوری آینده برند می‌پردازد، جنبه‌های رفتاری به تأثیر برند بر تصمیم‌گیری مشتریان و رفتارهای آنان مربوط است، و جنبه‌های حقوقی به مسائل مالکیت فکری و حقوقی پیرامون برند توجه دارد. این استاندارد به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا از روش‌های علمی و قابل اطمینان برای سنجش ارزش واقعی برند خود استفاده کنند.

ارزش گذاری استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸

۱-محدوده
این استاندارد بین‌المللی الزامات رویه‌ها و روش‌های اندازه‌گیری ارزش پولی نام تجاری و همچنین چارچوبی برای ارزیابی نام تجاری را مشخص می‌کند. از جمله اهداف، مبانی ارزیابی، روش‌های ارزیابی، روش‌های ارزش‌گذاری و منابع با داده‌های کیفیت و مفروضات و همچنین روش گزارش نتایج حاصل از چنین ارزیابی را مشخص می‌کند.

۲-تعاریف و اصطلاحات
برای اهداف متن فارسی استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸، تعاریف و اصطلاحات زیر اعمال می‌شود.

۱-۲-دارایی
حق قانونی و یا منابع سازمانی است که قابلیت ایجاد منافع اقتصادی را دارا بوده و توسط نهادی قابل کنترل است.

۲-۲-مارک
دارایی نامشهود مربوط به بازاریابی را شامل می‌شود؛ اما به نام، تعاریف، علائم و نشانه‌ها، آرم و طرح‌ها یا ترکیبی از ای‌ ها محدود نمی‌گردد. برای شناسایی محصولات، خدمات و یا نهادها و یا ترکیبی از این‌ها در نظر گرفته شده است که تصاویر متمایز و همخوانی‌هایی را در ذهن ذینفعان ایجاد نموده و در نتیجه باعث ایجاد منافع و یا ارزش های اقتصادی می گردد.

۳-۲-دارائی های نامشهود
دارایی‌های قابل شناسایی از نوع غیر مالی که دارای ماهیت جسم فیزیکی نمی‌باشد.

۴-۲-ارزش پولی نام تجاری
ارزش اقتصادی نام تجاری، در واحدهای پولی قابل انتقال است.

نکته:نتایج بدست آمده می‌تواند یک ارزش اقتصادی واحد و منفرد و یا مجموعه‌ای از ارزش‌ها باشد.

متن انگلیسی استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸

از این لینک می توانید متن فارسی استاندارد ISO 10668 ویرایش ۲۰۱۰ ( ISO 10668:2010 ) را دانلود نمایید

برای دانلود فایل ضمیمه کلیک کنید
لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1263
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
مستند کافا اسپورت از حضور اسماعیل کارتال در ایران و پرسپولیس
1403/12/13 - 01:40 _ تعداد بازدید: 827
رسانه معروف ترکیه ای کافا اسپورت مستندی از یک روز کاری اسماعیل کارتال مربی جدید و سردار دورسون ستاره ترکیه ای جدید تیم پرسپولیس منتشر کرده است.
بیشتر بدانیم
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 722
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
معرفی بزرگترین مگا پروژه های عمرانی ایران در سال 2024
1403/08/04 - 22:59 _ تعداد بازدید: 616
کانال Civil Mentors در یوتیوب به معرفی مگاپروژه های عمرانی ایران پرداخته است.
بیشتر بدانیم
معرفی برند با کیفیت ایرانی: پوشاک ماکسیم
1403/08/07 - 13:34 _ تعداد بازدید: 436
ماکسیم با شعار نسل امروز و فردا برنامه فروش و برندینگ خود را مدیریت کرده و گاهی اوقات در طول سال با اعمال تخفیف، حراج و کاهش قیمت بسیاری از برندپوشان را به سمت فروشگاه های خود جذب می کند. برند ماکسیم به دلیل به روز بودن و مطابق مد نگه داشتن محصولات خود همواره دارای مشتری بوده و مشتریان قدیمی خود را راضی نگه داشته است. در این مقاله با نگاهی به تاریخچه این برند، به معرفی محصولات پرداخته و ویژگی های آن را بیان می کنیم.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir