پرسون پرسون خوانی سفیر کره جنوبی و چند نکته !

شهرام احمدی پژوهشگر و مجری تبلیغات و برندینگ درخصوص ویدئوی منتشر شده از سوی سفیر کره جنوبی در تهران و استراتژی برندملی این کشور نکاتی را در صفحه شخصی خود نوشته است.
پرسون پرسون خوانی سفیر کره جنوبی و چند نکته !
1403/09/03 - 12:36
تاریخ و ساعت خبر:
1420
کد خبر:
برند ملی - همین یکی دو هفته پیش بود که ویدئویی از هنرنمایی «کیم جون پیو» سفیر کره جنوبی در اینستاگرام منتشر شد که در سالگرد روابط دو کشور، یک قطعه فولکلور را همراه با گروه ارکستر ایرانی اجرا کرد و خواند. چنانکه سایت‌های خبری نوشته‌اند، او به فارسی مسلط است وعلاقه‌ی زیادی به فرهنگ ما دارد و پیش از مسئولیتش در ایران، چندین سال در تاجیکستان و ازبکستان کار کرده است.

۲) یکی دو سال برگردیم به عقب و ماجرای بلوکه شدن آن هفت میلیارد دلار مشهور در کره جنوبی را به یاد بیاوریم که تا مدت‌ها، هر بار شایعه‌ آزاد شدن‌اش، بازار دلار تهران را به‌هم می‌ریخت، تا جایی که در تریبون‌های رسمی کشور بحث از تحریم کالاهای کره‌ای بود و توقیف کشتی‌های آنها در خلیج فارس و اینکه گروکشی کره‌ای‌ها نباید بی‌پاسخ بماند.

۳) در ۱۵سال گذشته به یاد بیاوریم موج سریال‌هایی مثل جومونگ، امپراطور دریا و غیره را، وایرال شدن امثال گنگم‌استایل‌ و کی‌پاپ و ...که هر کدام بخشی از فرهنگ این کشور را انعکاس می‌داد.

۴) کره جنوبی در سال (۲۰۰۹) سیزدهمین اقتصاد قدرتمند جهان محسوب می‌شد اما برند ملی این کشور رتبه سی‌ونهم بود. این شکاف نشان می‌داد که جاذبه‌ی فرهنگی و تصویر کالاهای صادراتی آنها در جهان مطلوب نیست و به همین دلیل، شورای برند ملی (PCNB) تاسیس شد و ارتقای برند کُره در بالاترین سطح حاکمیت در دستور کار قرار گرفت.

۵) بخش‌هایی از چشم‌انداز برند ملی کره جنوبی را عینا نقل می‌کنم: تبدیل شدن به کشوری قابل اعتماد؛ موقر با ارزش‌های محوری تشریک مساعی؛ ملاحظه، احترام، ارتباط و اتحاد
“A reliable and dignified Korea and core values of sharing, Consideration, Respect, Communication and Unity.

۶) برند کره جنوبی از ۲۰۰۹ به بعد بر چهار هدف اصلی متمرکز شد: افزایش نقش‌آفرینی در جهان؛ معرفی فرهنگ سنتی با تصویری از پیشرفت؛ بهبود محبوبیت و شهرت کشور؛ یکپارچگی و ارتقای عزت ملی

۷) در وهله اول، برنامه داشتن برای برند ملی یک کشور و مهم‌تر، کیفیت اجرا است که مشخص می‌کند دستگاه دیپلماسی‌اش چه کسی را در چه زمانی به کجا به عنوان سفیر بفرستد، رسانه‌اش چه چیزی را با چه هدفی تولید و کجا پخش کند، تکلیف هنرمندش چیست و خلاصه چطور ایده‌ی حکمرانی برندمحور برای مردمان یک سرزمین قدرت و اعتبار می‌آورد.

همینطور که ویديوی جناب سفیر پخش می‌شود، پرسون‌پرسون.. یواش‌یواش..
بد نیست نگاهی به اطرافمان بیندازیم که چطور انواع محصولات کره‌ای در خانه‌ها و خیابان‌هامان جا خوش کرده‌اند و به خصوص در ۱۵سال اخیر، برند ملی کره جنوبی به کجای جهان رسید و ایران عزیز ما کجا




لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1420
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پر بازدیدترین ها
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 598
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 286
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 279
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 262
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir