پژوهش حاضر در صدد تحلیل گفتمانی رسانه های جریان اصلی ژاپن پیرامون جنگ اسرائیل و حماس به نمایندگی از ملّت فلسطین (در بازه زمانی سال های 2023و 2024) با تمرکز بر چهار رسانه؛ NHK، سانکی، ماینچی شیمبون و گروه رسانه ای نیکی از منظر نقش و برهم کنش الگوی توسعه ملی ژاپن در طراحی رویکرد و پیام های ارتباطات بین المللی این کشور است.
کیمچی شهروند ژاپنی به شدت شیفته فرهنگ ایرانی است و خود را وقف معرفی آن کرده است.
با گسترش فناوری اطلاعات، افزایش ارتباطات بین جوامع و رشد آگاهی از اتفاقات و رویدادها در سایر نقاط جهان، دولتها افزایش قدرت نرم خود را بهعنوان مکملی در کنار قدرت سخت در سیاستهای کلان خود قرار دادهاند لذا ساخت برند ملی معتبر برای دولتهای جهان حائز اهمیت گشته است چراکه بخوبی دریافته اند که هرچه تصویر بهتری از خود و کشورهایشان در اذهان مردم سایر کشورها ایجاد نمایند در پیشبرد اهداف و منافعشان موفقتر خواهند بود.