مقالات
علم روسیه به طور سنتی به سمت رویکردهای غربی و مکاتب علمی غربی گرایش داشته است، در حالی که کشورهای جنوب جهانی به عنوان حاشیه علم جهان معرفی می‌شدند. در شرایط جدید، همکاری علمی روسیه تابع منطق سیاست خارجی‌ با کاهش ارتباطات علمی با جهان غرب همراه است و مشخصه آن چرخش به سمت کشورهای دوست است.
|مهر 1403
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
|مهر 1403
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۹۷۹، جمهوری اسلامی ایران همواره به ‌دنبال تقویت روابط خود با کشورهای مسلمان بوده است. اندونزی، به‌ عنوان بزرگ‌ترین کشور مسلمان جهان از نظر جمعیت، جایگاه مهمی در سیاست خارجی ایران داشته و همواره به‌عنوان یکی از شرکای استراتژیک جمهوری اسلامی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مطرح بوده است.
|شهریور 1403
گسترش کامل بریکس مهم‌ترین نقطه عطف است که پس از آن گروه خود را در یک انشعاب جاده یافت که یا کیفیت همکاری را در ترکیب جدید حفظ و تقویت خواهد کرد و به یک نهاد اصیل حکمرانی جهانی و محرکی برای تشکیل نظم جهانی عادلانه‌تر تبدیل می‌شود، یا مسیر تبدیل شدن به باشگاهی سست را در پیش خواهد گرفت، شرکت در آن اعتبار دارد، اما اعضایش را به هیچ چیز ملزم نمی‌کند.
|مهر 1403
دیپلماسی عمومی یکی از ارکان مهم برای تقویت روابط و افزایش نفوذ در کشورها با استفاده از ایجاد روابط خارج از چارچوب‌ها و پروتکل‌های رسمی و با اقشار مختلف جامعه است. در این زمینه برخی از کشورهای غربی و غیر غربی در عراق توجه به سزایی به این امر دارند و برنامه‌های قابل توجهی را در این باره راه‌انداخته‌اند. از جمله این سفیران “فوتوشی ماتسوموتو” سفیر فعلی ژاپن در این کشور است.
|شهریور 1403
اطلاع رسانی از طریق رسانه های جمعی در مرحله نخست و سپس تهیه محتوای خلاقانه و جذاب برای گروه های هدف از طریق فضای مجازی از مرحله اطلاع رسانی تا بازگشت به کشورشان؛ فرصت مناسبی برای معرفی این میراث ملی و در نهایت ارتقای وجهه ملی ایران است.
|مرداد 1403
. تصویرسازی منفی از ایران، مناسبات تجاری حداقلی و شناخت اندک مردمان دو منطقه از یکدیگر و ضعف های دیپلماسی رسمی، ضرورت و اهمیت تقویت دیپلماسی عمومی ایران در آمریکای لاتین را دو چندان می کند.
|مرداد 1403
اعضای این کمپین، در معرفی هدف خود کلیپی از یک دختر خردسال در پلدختر لرستان به اسم یاس منتشر کردند که می گوید: «آب اسباب بازی هایم را برده»، فیلم یاس در شبکه های اجتماعی به دست بچه های این کشورها که در سالیان اخیر وضعیت ناپایداری را تجربه کردند رسید و آنها که بارها اسباب بازی هایشان را در بمباران ها از دست داده اند، در قالب ویدئو و عکس ده ها پیام همدردی برای یاس فرستاده اند.
|مرداد 1403
محمد معتقد است ظرفیت های کم نظیری در ایران وجود دارد که به دلیل عدم شناخت تولیدکنندگان محتوای رسانه ای در داخل کشور به صورت مناسب به دست مخاطبان جهانی نمی رسد. برای مثال صبحانه ایرانی!
|مرداد 1403
متاسفانه دفاع مقدس به عنوان مهم ترین واقعه 40 سال اخیر حوزه نظامی و فرهنگی ملت ایران بازتابی در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی نداشته است. به لحاظ آسیب شناختی چرایی عدم معرفی هشت سال دفاع مقدس ملت ایران به لحاظ محتوایی، عملکردی و ساختاری قابل تحلیل و بررسی جدی است.
|مرداد 1403
فلسفه این راهپیمایی نه محدود به شیعه که متعلق به همه مسلمانان است و باید حضور همه طیف ها و فرقه های اسلامی در این رویداد تسهیل شود. رسانه های مغرض تلاش دارند این راهپیمایی را مناسک سازی شیعیان برای کمرنگ کردن حج و در راستای جاه طلبی شیعیان جا بزنند! پوشش هدفمند خدمات رسانی اهالی بومی و غیر شیعه به زائران و حضور کاروان های اهل سنت از کشورهای مختلف که تعداد آنها در حال حاضر هم کم نیست، ضرورت دارد.
|مرداد 1403
امروز با جست وجوی عبارات مرتبط با محصولات و برندهای ایرانی، نتایج خاصی به دست نمی آید. برای مثال در حوزه کشورهای همسایه که یک بازار 200 میلیونی را دربرمی گیرد، به صورت هدفمند عمده نتایج منفی است. در بحران رابطه عربستان سعودی با قطر، رسانه های همسو با عربستان این خبر را نشر می دادند که محصولات سرطان زای ایرانی بازار قطر را به قبضه درآورده است! در بسیاری از بازارهای منطقه نیز کشورهای رقیب با درک خطر و انفعال رسانه ای ایران، به تولید شایعات منفی ضدمحصولات ساخت ایران می پردازند.
|مرداد 1403

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir