فصلنامه مطالعات جامعه شناختی
تحلیل چارچوب بندی تصویر ایران در مطبوعات برجستۀ ترکیه
تصویر ایران با ابعاد مختلف، لحن و نگرش و گفتمان در مطبوعات برجستۀ ترکیه نسبت به ایران در طی زمان و طبق روابط دو جانبه و تحولات منطقه تغییر یافته است.
1403/08/03 - 20:36
تاریخ و ساعت خبر:
50
کد خبر:
برند ملی - در دنیای بهشدت جهانیشدۀ امروزی، ملتها و دولتها نیازمند ارائۀ یک تصویر مشخص به بقیه ملتها و فرهنگها هستند و رسانه نقش مهمی در این فرایند دارد. نظریۀ تصویر و رسانه با تأکید بر روشهای تحلیل تصویر کشور، چارچوب تحلیلی و مفهومی مناسبی برای تحلیل تصویر ایران در متن مطبوعات برجستۀ ترکیه در یک دورۀ طولانی فراهم میکند. تحلیل نشان داد که مردم و دولت، چارچوب عمدۀ تصویر ایران هستند. بیشتر تصویر منفی ایران مربوط به توریسم و دولت است. تصویر منفی دولت مختلف بوده و نگرش منفی نسبت به توریسم و ابعاد آن روند ثابتی داشته است. رقیب و همکار، گفتمان غالب مطبوعات ترکیه دربارۀ ایران بود. تصویر ایران با ابعاد مختلف، لحن و نگرش و گفتمان در مطبوعات برجستۀ ترکیه نسبت به ایران در طی زمان و طبق روابط دو جانبه و تحولات منطقه تغییر یافته است. در نهایت، توصیههایی برای بهبود کیفیت تصویر و تصویر واقعی ایران در جامعۀ ترکیه ارائه شد.
برای دانلود فایل ضمیمه کلیک کنید
بازگشت به ابتدای صفحه
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبهبندی کشورها توسط آن اعلام میشود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 145
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم