عناصر اصلی که دیپلماسی فرهنگی و سیاست خارجی فرهنگی یونان را تشکیل میدهند، به نتایج ارزشمندی منجر میشود. نحوهای که یونان از میراث فرهنگی غنی خود بهرهبرداری کرده و همچنان میکند، و چگونگی استفاده توصیفاز برند کشور در حوزه فرهنگ، بسیار جالب توجه است. با بررسی این ابعاد، ساختار و چارچوب دیپلماسی فرهنگی یونان، نهادهای مرتبط و نقش نهادی این ساختار بهروشنی آشکار میشود
|آذر 1403
روابط جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان مبتنی بر ارتباط فرهنگی، سیاسی و تاریخی دیرینه دو کشور همسایه و اشتراک معنوی و فکری دو ملت استوار می باشد.
|آذر 1403
سید حسین شهرستانی مدیر گروه حکمت هنر در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی از سفر گروهی از اساتید و پژوهشگران روسی به ایران روایتی نوشته است.
|آذر 1403
آیا سعودیها میتوانند با نیمار و جنیفر لوپز امضای اختصاصی خودشان را بسازند؟ ما کجای این ماجراییم؟
|آذر 1403
بر پایهی پژوهشهای انجام شده، دانشآموزان در مهارتهای نوشتن، شنیدن و سخن گفتن به زبان فارسی کمترین امتیاز را گرفته و «تنها از سطح ناتوانی عبور کردهاند».
|آبان 1403
دانشکده اسماعیل یوسف،که امروزه به «College I Y » نیز شناخته می شود، چهارمین دانشکده قدیمی بمبئی است که توسط دولت ماهاراشترا اداره می گردد. این دانشکده قدیمی در منطقه جوگشوری در سمت شمال و غرب بمبئی واقع شده است. احداث این دانشکده در سال ۱۹۲۴ با حضور سر لزلی اورم ویلسون فرماندار و نماینده دولت بریتانیا در شهر بمبئی آغاز و در سال ۱۹۳۰ میلادی با همت و پشتیبانی بازرگانی بنام حاج اسماعیل یوسف با مساحت ۱۲۰ هکتار تاسیس گردیده است که امروزه بعلت تصرف مردمان مستمند حاشیه نشین و ایجاد حلبی آباد، مساحت آن به ۵۴ هکتار کاهش یافته است.
|آبان 1403
نماد M که روی لباس ورزشکاران جهانی میبینید، یک نماد تولید ایرانی است. نماد M در شرکت مجید برگرفته از کلمه Merooj به معنی مورچه در زبان لری است.
|آبان 1403
تا همین دو دهۀ قبل تنها تصویر از کرۀ جنوبی در ذهن مردم جهان، همان ویرانههای باقیمانده از جنگ با کرۀ شمالی بود که در المپیک سئول به چشم میخورد. حالا اما در دورافتادهترین نقاط جهان نیز آهنگهای کیپاپ شنیده میشوند.
|آبان 1403
در مسیر توسعه صادرات محصولات نساجی ایران، شناسایی و تحلیل چالشهای موجود اهمیت زیادی دارد. با وجود ظرفیتهای فراوان و مزیتهای رقابتی ایران در این حوزه، صنعت نساجی کشور در سالهای اخیر با موانع متعدد داخلی و خارجی مواجه بوده است. این چالشها نهتنها بر توانایی تولیدکنندگان برای رقابت در بازارهای جهانی تاثیر منفی گذاشتهاند، بلکه باعث کاهش سهم ایران از بازارهای بینالمللی شدهاند. بررسی دقیق این موانع میتواند به تصمیمگیران و فعالان صنعت نساجی کمک کند تا با اتخاذ استراتژیهای مناسب، به رفع این مشکلات پرداخته و مسیر رشد صادراتی خود را هموار کنند.
|آبان 1403
اولین کانال تلویزیونی پاکستان توسط سید واجدعلی از دوستان نزدیکی محمدعلی جناح و یکی از تاجران بزرگ پاکستان در تاریخ ۲۶ ماه نوامبر سال ۱۹۶۴ میلادی دوران حکومت رئیس جمهور ایوب خان با همکاری یکی از شرکت های ژاپنی بنام NEC و شرکت رسانه ای بریتانیا بنام Thomas Television International، در شهر لاهور به نام شرکت تلویزیون پاکستان بطور خصوصی تاسیس شد. سپس به ترتیب در شهرهای داکا (پایتخت کنونی بنگلادش- پاکستان شرقی سابق) راولپندی، اسلام آباد، کراچی، پشاور و کویته شعبه های آن راه اندازی گردید.
|آبان 1403
معیارهای برندسازی مکانی موفق، متعدد و فراتر از ایجاد لوگو و شعار هستند
|آبان 1403
بر اساس گزارش City Nation Place و Bloom Consulting، برندسازی مکان می تواند به کشورها و شهرها کمک کند تا میلیاردها دلار سرمایه جذب کنند.
|آبان 1403