نشست علمی «تحلیل راهبردی ظرفیتهای نشر در توسعه برندسازی ملی ایران» یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ با حضور محمد بیطرفان (رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران)، ابوالفضل ولوی (پژوهشگر حوزه مدیریت رسانه و برندسازی ملی) و راضیه مهدیه نجفآبادی (پژوهشگر حوزه برندسازی ملی) در سرای گفتوگوی مصلای تهران برگزار شد.
|خرداد 1404
کانال AbuShana Travels در یوتیوب به معرفی طبیعت ماسال برای کاربران عرب می پردازد.
|خرداد 1404
رابطه بین جنبش جهاد اسلامی و انقلاب اسلامی چیست؟ چرا جنبش جهاد اسلامی جزو اولویتهای تهران نبود؟ چه دلایلی باعث شد بشار اسد با وجود تلاشهای ایران برای متقاعد کردن او، تغییر را رد کند؟ این سؤالات، بحثی را در مورد لحظات کلیدی در تاریخ رابطه بین ایران و جهاد اسلامی آغاز میکند.
|خرداد 1404
فاطمه بلاگر الجزایری ساکن ایران در صفحه خود در یوتیوب به معرفی برج میلاد برای کاربران عرب و الجزایری پرداخت.
|خرداد 1404
فرمانده قرارگاه قدس در عملیات آزادسازی خرمشهر گفت: خوزستان نیازی به نگاه ترحمآمیز ندارد؛ این استان یک فرصت ملی است نه یکبار روی دوش کشور. کافی است از شعار فاصله بگیریم و به واقعیتهای توسعهای توجه کنیم.
|خرداد 1404
کتاب «برندسازی ملی و سیاست بینالملل» ترجمه امیرحسین عربپور و سامان فریدونی با مقدمه دکتر سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در انتشارات دنیای اقتصاد به چاپ رسید.
|خرداد 1404
همزمان با سوم خرداد سالگرد آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روز دزفول، در هجدهمین برنامه برند ملی جایگاه و اهمیت استان خوزستان در برندسازی ملی ایران بررسی شد.
|خرداد 1404
در هفدهمین برنامه برند ملی نقش روابط عمومی ها در برندسازی ملی ایران بررسی شد.
|اردیبهشت 1404
خیام نیشابوری، فیلسوف، ریاضیدان، ستارهشناس و شاعر نامدار ایرانی، یکی از چهرههای شاخص تمدن ایرانزمین است که تأثیر او نه تنها در فرهنگ و اندیشه ایرانی بلکه در فضای فکری و ادبی جهان نیز مشهود است. ۲۸ اردیبهشت، روز ملی خیام، فرصتی مغتنم برای بازاندیشی درباره ظرفیتهای بیبدیل او در برندسازی ملی ایران و دیپلماسی فرهنگی کشورمان است.
|اردیبهشت 1404
کتاب برندسازی ملی در اروپا نوشته ژائو فریره، با تمرکز بر کشورهای بزرگ، متوسط و کوچک اروپایی، به بررسی نظری و عملی ساخت و مدیریت تصویر ملی در سطح جهانی میپردازد.
|اردیبهشت 1404
کتاب «قدرت نرم و برندسازی ملی قطر» با مشارکت «اندیشکدۀ مطالعات راهبردی برندسازی ملی ایران» و «مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» با ترجمۀ حمید عابدی به بازار نشر معرفی شد.
|اردیبهشت 1404
موزهها بهعنوان نهادهای حافظه ملی و فرهنگی، نقش مهمی در شکلدهی به تصویر ذهنی یک کشور در سطح بینالمللی دارند. ایران با داشتن هزاران سال تاریخ تمدن و فرهنگ، از تنوعی غنی در حوزه موزهداری برخوردار است. این مقاله به بررسی نقش موزههای ایران در تقویت برند ملی، بازنمایی هویت فرهنگی، جذب گردشگران فرهنگی، و ارتقاء قدرت نرم کشور میپردازد. همچنین چالشها و راهکارهای افزایش اثرگذاری موزهها در برندینگ ملی تحلیل میشود.
|اردیبهشت 1404