حجتالاسلام غریبرضا با اشاره به هراس رسانههای غربی از گسترش پیام وحدتبخش مقاومت، گفت: آنها با تمام توان، در پی تخریب چهره جمهوری اسلامی و جریان مقاومت هستند. در داخل ایران، بر مسائل اقتصادی و قومی تمرکز میکنند و در خارج، به ایرانهراسی، اسلامهراسی و شیعههراسی دامن میزنند.
|اسفند 1403
یک منتقد سینما با ابراز امیدواری از اینکه با اتخاذ رویکردی صحیح و اصولی، سینمای ایران بتواند به جایگاه واقعی خود دست یابد و بهعنوان ابزاری قدرتمند برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی به جهانیان، ایفای نقش کند، بیان کرد: این مهم، نیازمند بازنگری در سیاستها، حمایت از نیروهای متعهد و متخصص و پرهیز از تقلید کورکورانه از الگوهای غربی است.
|اسفند 1403
کارشناس حوزه تحلیل گفتمان انتقادی و رتوریک با اشاره به کلیشههای شکلگرفته در سینمای ایران، گفت: متأسفانه برخی فیلمها بهجای اینکه تصویر مثبتی از ایران ایجاد کنند، بهصورت متناقض تصویری منفی از کشور ارائه میدهند. در این فیلمها، ایران نه جایی برای ماندن، بلکه جایی برای رفتن معرفی میشود.
|اسفند 1403
مدیرعامل موزه سینما ضمن تشریح برنامههای این موزه برای معرفی فرهنگ و هنر ایران، از عزم جدی برای ارتقای برند ملی ایران در عرصه بینالمللی خبر داد و جشنواره فیلم فجر امسال را گامی مثبت در جهت بازگشت رونق به سینماها دانست.
|اسفند 1403
مدیرکل مطالعات، آموزش و برنامهریزی گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با بیان اینکه صنعت گردشگری میتواند نقشی کلیدی در اصلاح تصویر ایران در عرصه بینالمللی ایفا کند، گفت: گردشگری ظرفیت بسیار خوبی برای تغییر نگرشها و اصلاح تصویر مخدوش ایران در رسانههای خارجی دارد.
|اسفند 1403
رئیس هیئتمدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران به انتقاد از سیاستگذاریهای دولتی در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: متأسفانه، دولت بهجای حمایت از بخش خصوصی و تسهیل فعالیتهای آن، با وضع قوانین و مقررات دستوپاگیر، موانعی بر سر راه این بخش ایجاد میکند.
|اسفند 1403
سرپرست پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی فقدان یک برنامه و راهبرد مشخص در صنعت گردشگری ایران را مورد انتقاد قرارداد و گفت: متأسفانه، ما شاهد تلاشهای پراکنده و فاقد انسجام در این حوزه هستیم. درحالیکه توسعه گردشگری نیازمند یک برنامه جامع و هدفمند است.
|اسفند 1403
هویت موسیقایی برند (Musical Brand Identity) به مجموعهای از صداها، موسیقیها و عناصر صوتی اشاره دارد که یک برند برای ایجاد ارتباط عاطفی و شناختی با مخاطبان خود استفاده میکند.
|اسفند 1403
نشست تاب آوری بازار هنر های تجسمی ایران در مواجهه با بحران به میزبانی اندیشکده حرف برگزار شده است.
|اسفند 1403
نشست تخصصی آسیب شناسی حکمرانی پیوست فرهنگی به میزبانی اندیشکده حرف برگزار شده است.
|اسفند 1403
نشست تخصصی موانع و راهکارهای توسعه پایدار صنعت هنرهای تجسمی ایران به میزبانی اندیشکده حرف برگزار شد.
|اسفند 1403
نشست بررسی زیستبوم نهادی صنایع فرهنگی و خلاق؛ چالشها و فرصتها برگزار شد.
|اسفند 1403