روابط ایران و سریلانکا: گذشته، حال و آینده

بنیاد راه یاب (Pathfindr) و اندیشکده حاکمیت و سیاست (GPTT) ایران به طور مشترک وبیناری را در مورد روابط ایران و سریلانکا برگزار کردند
روابط ایران و سریلانکا: گذشته، حال و آینده
1403/07/14 - 16:09
تاریخ و ساعت خبر:
88
کد خبر:
برند ملی - بنیاد راه یاب (Pathfindr)و اندیشکده حاکمیت و سیاست (GPTT) ایران به طور مشترک وبیناری را در مورد روابط ایران و سریلانکا برگزار کردند: این وبینار با موضوع روابط گذشته، حال و اشاره به آینده روز سوم اکتبر با حضور متخصصانی از دو کشور بصورت مجازی برگزار شد.

برنارد گونتیلکه، رئیس بنیاد راه یاب و دکتر سعید امامیان، یکی از بنیانگذاران و مشاور ارشد اندیشکده حاکمیت و سیاست، از طرف دو سازمان سخنان خوشامدگویی این وبینار را ایراد کردند.

در این نشست، مدیرکل امور اقتصادی وزارت امور خارجه ویپولاتجا ویشوانات آپونسو، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا عبدالرضا فرجی راد، دکتر ضمیر کریم، استاد مدعو در روابط بین الملل، ژنرال سر جان کوتالوالا دانشگاه دفاعی، کاپیتان قاسم عباسیان مدیر مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سفیر سابق سریلانکا ایران آقای زهیر و دکتر امین رضایی نژاد، کارشناس شبه قاره هند، درباره "روابط مدرن ایران و سریلانکا" سخنرانی کردند و دیدگاه و نظرات خود رد مورد روابط دو کشور را مطرح نمودند.

در این وبینار بیان شد ایران و سریلانکا روابط دوجانبه دیرینه ای دارند که عمدتاً بر منافع متقابل در تجارت، تبادل فرهنگی و ثبات منطقه متمرکز است. اگرچه روابط اقتصادی به ویژه در بخش انرژی مهم است، اما تحت فشارهای خارجی قرار دارد. هر دو کشور مایلند روابط اقتصادی خود را فراتر از بخش انرژی گسترش دهند و فرصت‌ها را در کشاورزی، گردشگری و فناوری کشف کنند. هدف این وبینار بحث در مورد زمینه تاریخی، ارزیابی پویایی های فعلی و بررسی فرصت های آینده برای تعامل گسترده تر فرهنگی، تجاری و... بین ایران و سریلانکا است.

منبع خبر

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/88
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 146
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir