دختر روس که جاذبههای ایران را در اینستاگرام معرفی میکند+تصاویر
کریستینا بانوی روسی است که در تهران زندگی میکند. او قوانین مربوط به حجاب را رعایت میکند و زندگیای همراه با عشق با همسر ایرانی خود دارد.
1403/07/29 - 12:49
تاریخ و ساعت خبر:
146
کد خبر:
برند ملی - ه گزارش آفتابنیوز؛ او در مصاحبه با خبرگزاری روسی "اسپوتینک" ایران را وطن دوم خود میداند. او در خاباروفسک در خاور دور روسیه متولد شده است. او با یک مرد ایرانی ازدواج کرد و اکنون بیش از دو سال است که در ایران زندگی میکند. او میگوید در ابتدا که عکسهایش را از ایران در اینستاگرام منتشر میکرد، مخاطبان برداشت نادرستی از ایران داشتند. او میگوید: "آنان فکر میکردند ایران کشوری عربی است و مردماناش به زبان عربی صحبت میکنند. ایران هرگز کشوری عربی نبوده است. ایرانیان به زبان فارسی صحبت میکنند. حتی شاخه مذهبی آنان نیز با اکثریت اعراب فرق میکند. اعراب اکثرا مسلمانان سنی و ایرانیان مسلمانان شیعه هستند".
او میگوید در ابتدا کار برایش سخت بود چرا که کلیشههای منفی زیادی در مورد ایران وجود دارند او میگوید: "اگر در مورد فرانسه یا ایتالیا کلیشههای زیبا باب شدهاند در مورد ایران متاسفانه کلیشههای منفی وجود دارند. مخاطبان من میگفتند چگونه میتوانید در کشوری وحشتناک و بد مانند ایران زندگی کنید. من، اما سوپرمارکتها و مراکز خرید و خیابانهای تهران را نشان میدهم و میگویم برداشتتان از ایران درست نیست. آنان در ابتدا میگفتند باور نمیکردند و میگفتند شاید کشوری جدید را اختراع کردهای، آیا این جا واقعا ایران است"؟!
او میگوید مدت زمان زیادی طول کشید تا مخاطباناش باور کنند که ایران کشوری مدرن است که مردم در آن زندگی عادی دارد و در خانههای کوچک کاهگلی زندگی نمیکنند و شترسواری نمیکنند. همچنین، مخاطبان او از تنوع آب و هوایی و اقلیمی ایران تعجب میکنند. آنان فکر میکردند ایران یک کویر بزرگ است.
او میگوید: "کلیشه منفی ساخته شده دیگر در مورد ایران درباره زنان است. این در حالی است که زنان در ایران میتوانند کار کنند، درس بخوانند و رانندگی کنند. محدودیت آن است که یک زن نمیتواند برای مثال، قاضی یا آتش نشان شود".
کریستینا میگوید برخلاف تصوری که پیشتر داشت، زنان ایرانی لباس مشکی و سر تا پا پوشیده نمیپوشند. او میگوید برخی مسائل در ایران با اروپا فرق دارد. برای مثال، ایرانیها خیلی دقیق نیستند و میتوانند دیر سر کار بروند و این برای آنان غیرعادی نیست در حالی که برای اروپاییها این موضوعی غیرپذیرفتنی است.
او میگوید: "ایرانیان بسیار مهماننواز هستند. حتی اگر مهمان خانواده بسیار فقیر ایرانی باشید آنان بیشترین مهماننوازی را از خود نشان میدهند".
بازگشت به ابتدای صفحه
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبهبندی کشورها توسط آن اعلام میشود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 146
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم