صادرات
افغانستان سال گذشته ۲۱ تن زعفران تولید کرد، اما ۶۷ تن صادرات زعفران داشت!
در مسیر توسعه صادرات محصولات نساجی ایران، شناسایی و تحلیل چالش‌‌‌های موجود اهمیت زیادی دارد. با وجود ظرفیت‌‌‌های فراوان و مزیت‌‌‌های رقابتی ایران در این حوزه، صنعت نساجی کشور در سال‌های اخیر با موانع متعدد داخلی و خارجی مواجه بوده است. این چالش‌‌‌ها نه‌تنها بر توانایی تولیدکنندگان برای رقابت در بازارهای جهانی تاثیر منفی گذاشته‌‌‌اند، بلکه باعث کاهش سهم ایران از بازارهای بین‌المللی شده‌‌‌اند. بررسی دقیق این موانع می‌‌‌تواند به تصمیم‌گیران و فعالان صنعت نساجی کمک کند تا با اتخاذ استراتژی‌‌‌های مناسب، به رفع این مشکلات پرداخته و مسیر رشد صادراتی خود را هموار کنند.
نوشت افزار به عنوان محصولی فرهنگی و یکی از زیرشاخه های راهبردی صنایع خلاق، با زندگی روزمره اکثر افراد جامعه (به ویژه کودکان و نوجوانان) عجین است. با وجود رشد چشمگیر زیست بوم نوشت افزار طی یک دهه اخیر، همچنان از لحاظ فرهنگی، غلبه با محصولات شخصیت محور معارض (عمدتاً آمریکایی) است. اسناد و مصوبات موجود در این حوزه به رغم تمرکز بر ابعاد فرهنگی، به تکرار سیاست های کلی حوزه فرهنگ محدود شده و جهت راهبردی مشخصی را نمایان نمی کنند. مصوبات قوه مجریه نیز اگرچه بر تسهیل گری و حمایت از محصولات تولید داخل تأکید دارند ولی نهادها و دستگاه های مسئول اغلب از تعامل و توان اجرایی و نظارتی کافی برخوردار نیستند.
سفارت جمهوری عراق در تهران طی نامه رسمی شماره ۱۴۲۴ نسخه ترجمه شده به زبان فارسی قانون سرمایه‌گذاری شماره ۱۳ سال ۲۰۰۶ (اصلاح شده با قانون شماره ۲ سال ۲۰۱۰ و قانون شماره ۵۰ سال ۲۰۱۵) این کشور را ارسال نموده است.
باتوجه کاهش صادرات نفت بویژه در سال‌های اخیر واهمیت ارزآوری از طریق صادرات محصولات غیرنفتی بویژه در سال‌های تشدید تحریم، لازم است تا مسائل و مشکلات پیش روی ارزآوری محصولات صادراتی کشاورزی شناسایی شده و در راستای حل چالشهای موجود، علل و عوامل ایجاد مشکلات شناسایی شده و استراتژی حل این چالشها نیز در نهایت ارائه شود.
بخش کشاورزی نقش مهمی در صادرات غیرنفتی و ارزآوری برای کشور داشته بطوریکه سهم 14 درصدی طی پنج سال منتهی به 1400 را به خود اختصاص داده است اما در سال‌های اخیر این ارزآوری با چالش‌ها و مشکلات متعددی همراه بوده که بیم‌ها و امیدهایی را به همراه داشته است.
برای بسیاری از مشتریان، اعتبار برند یک محصول با کشور سازنده‌ی آن در ارتباط است. حتی اگر آن تولیدکننده را نشناسند، به اعتبار کشور مبدأ برند، آن کالا را تهیه می‌کنند. به‌عنوان نمونه خیلی‌ها به کیفیت محصولات الکتریکی ژاپنی و کره‌ای، ابزارآلات و تکنولوژی فنی آلمانی و یا لوازم‌ آرایشی و بهداشتی فرانسوی اعتقاد راسخ دارند و محصولات این کشورها را در اولویتشان قرار می‌دهند. در سالیان اخیر، محققین بر روی این موضوع بیشتر متمرکز شده‌اند و سعی کرده‌اند به آن بهای بیشتری بدهند.

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir