استفاده از هویت بصری و تاکید بر رنگ یکی از ارکان برندسازی در سطوح مختلف است.
برند ملی - در ایران ؛ سازمان های دولتی از رنگهای غیر مرتبط با رنگ های پرچم استفاده میکنند و اصلا رویه واحد و مشترکی در این خصوص وجود ندارد.
اما برای مثال در قطر عمده سایت های دولتی یا آنها که با برند قطری فعالیت می کنند ناخودآگاه با استفاده از رنگ عنابی تداعی کننده این کشور برای مخاطب می شوند :
https://instagram.com/qatarday?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
یا اینکه بسیاری از دانشگاهها رنگ و هویت بصری و فونت مورد تایید خودشان را مبتنی بر فرهنگ ملی و منطقه ای خود بصورت رسمی منتشر میکنند تا همه دانشجویان و اساتید از آن در تولید محتوا و ارتقای برند دانشگاهی استفاده بکنند.
مثلا دانشگاه دلفت در هلند در این صفحه لوگو و تمپلیت های خود در قالب های مختلف مورد نیاز برای اساتید؛ دانشجویان و کارکنان جهت استفاده را قرار داده است:
https://www.tudelft.nl/huisstijl/bouwstenen/logo
یا دانشگاه توئنته:
https://www.utwente.nl/en/service-portal/communication/visual-corporate-identity-huisstijl/templates-and-downloads-ut-logo-powerpoint-posters-etc#quick-logo-download
یا دانشگاه استنفورد شرایط قانونی و مجوزهای حقوقی استفاده از لوگو و هویت خود را در اینجا مشخص کرده است:
https://identity.stanford.edu/visual-identity/stanford-logos/
جمع بندی اینکه چقدر سازمان ها؛ نهاد ها؛ شهرداری ها؛ تیم های ورزشی؛ دانشگاه های... ما در این خصوص ایده پردازی کرده اند؟!
این گزارش هم درخصوص بوک شاپ دانشگاه استنفورد را در
کانال تلگرامی برند ملی ایران ببینید