پارادایم جهانی شدن برند ملی ایران از طریق رویدادهای ورزشی

هدف اصلی پژوهش حاضر، طراحی مدل پارادایمی جهانی شدن برند ملی ایران از طریق رویدادهای ورزشی بود. این پژوهش با استفاده از روش کیفی گراندد تئوری انجام پذیرفت.
پارادایم جهانی شدن برند ملی ایران از طریق رویدادهای ورزشی
1403/07/24 - 09:53
تاریخ و ساعت خبر:
121
کد خبر:
برند ملی - جامعه آماری پژوهش شامل متخصصین و صاحب نظران آشنا با موضوع جهانی شدن، بازاریابی جهانی در ورزش، رویدادهای ورزشی و مباحث مرتبط با آن ها و همچنین دست اندرکاران ورزش کشور بود، که با استفاده از روش نمونه گیری نظری و گلوله برفی انتخاب شدند و تعداد آن ها به 18 نفر رسید. ابزار و روش گردآوری داده ها، مصاحبه از نوع نیمه ساختار یافته فردی بود. جهت تحلیل داده ها از رویکرد نظام مند شامل سه گام اصلی کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی بهره گرفته شد. طی فرآیند کدگذاری باز و محوری، در مجموع 179 مفهوم، 83 زیرمقوله و 26 مقوله اصلی تحت عناوین شرایط علّی، شرایط زمینه ای، شرایط مداخله گر، راهبردها و پیامدها شناسایی گردید. مقولات به دست آمده در 5 بعد عوامل سیاسی – اقتصادی، مدیریتی، فرهنگی – اجتماعی، قانونی – حقوقی و فنی – ساختاری تقسیم بندی شدند. در مرحله کدگذاری انتخابی نیز مدل نهایی پژوهش با محوریت مقوله مرکزی «جهانی شدن برند ملی ایران از طریق رویدادهای ورزشی» ترسیم گردید. شناخت پیامدهای تاثیرگذار جهانی شدن برند ملی بر ابعاد مختلف کشور، و ظرفیت گسترده میزبانی رویدادهای ورزشی در این خصوص، همسوئی نگرشی – رفتاری مدیران و دست اندرکاران ورزشی و غیرورزشی کشور جهت حرکت در مسیر جهانی شدن را ضروری می سازد.

محبوبه خداپرست 1 محمود گودرزی 2 سید نصرالله سجادی 2 ابراهیم علیدوست قهفرخی 3

1 دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران، تهران، ایران

2 استاد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران ایران

3 دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه

از اینجا مطالعه کنید

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/121
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 146
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir