یکی از بهترین نمونه های موفق استفاده از ظرفیت سایبر دیپلماسی، آلمان است. این جمهوری فدرال یک سند راهبردی برای دیپلماسی عمومی خود در فضای مجازی تعریف کرده است.
بر این اساس، یک رئیس جمهوری مورد احترام و محبوب در داخل و خارج از مرزهای سیاسی یک کشور، میتواند وجهه جهانی کشور و ملت خود را ارتقا دهد و آن را برای گردشگران، سرمایهگذاران یا شرکای بینالمللی جذابتر کند و در مقابل، یک رئیس جمهوری با برند شخصی ضعیف، میتواند به وجهه ملی آن کشور آسیب رسانده و باعث کاهش اعتبار و جذابیت کشور در عرصههای بینالمللی شود.