x
خروج
صفحه اصلی
مقاله
اخبار
پرونده های ویژه
گالری
درباره ما
مشاوره های تخصصی، بازاریابی و برندسازی در بازارهای هدف
نسخه چاپی
1403/05/24 - 18:43
تاریخ و ساعت خبر:
60
کد خبر:
برند ملی
-
تشکیل اتاقفکر و اجرای تکنیکهای نوآورانه برای رسیدن به راهکارهای بینقص
امروزه برای دستیابی به اهداف بزرگ و رقابت با کسبوکارهای مطرح، اتکا به توصیهها و نظرهای بدون پایه و اساس به معنای هدر رفت وقت و سرمایه در مجموعه است!
واقعیت این است که مهارت و تکنیکهایی وجود دارد که با بهکارگیری آنها میتوان، درصد خطا و شکست کسبوکار را، پیش از شروع آن، به صفر نزدیک کرد.
تیم دگو برای نزدیک کردن درصد خطا و شکستِ مجموعه در ابتدای کار، دو تکنیک زیر را به کار میبندد:
تکنیک Focused-Group Discussion
در این تکنیک، تیم دگو به برآورد کلی از دانش و ایدهها دست پیدا میکند و میزان آگاهیِ فضایِ رقابتی جهت راهاندازی و بهرهبرداری، چالشها و نیز نظرات کارفرما و تیم اجرایی را بررسی میکند و به بحث میگذارد.
Focused Group تکنیکی حرفهای با هدف تعریف مسیر ایدهآل و جلوگیری از انحراف در مسیر پیشرو است.
تکنیک Scamper
این تکنیک حاوی جایگزینی، ترکیب، تطبیق، اصلاح، تغییر کاربرد، حذف و وارونگی است که مانند ریاضیات و پازل، موجب شکلگیری و هدفمند شدن برند میشود.
تیم دگو با طرح سؤالات متنوع و تغییر نگرش در خصوص جوانب راهاندازی و بهرهبرداری، متناسب با یافتههای مرحله تحقیق و توسعه، به دید کلی برای بهبود و ایدهپردازی مناسب دست مییابد.
در واقع دو تکنیک فوق بیشتر در برندسازی، ایدهپردازی و پیادهسازی مجموعه به کار گرفته میشوند.
مجموعهی علائم، نشانهها و شیوههای استاندارد برای مدلسازی فرایندهای کسبوکار در مجموعه
به بیان ساده، برای شروع هر کسبوکار، ابتدا باید فرایند و رابطه میان اجزای آن بررسی و تحلیل گردد و سپس به کمک نرمافزارهای موجود در هر کسبوکار، آن را به طور خودکار مدیریت نمود.
تیم دگو با علم آکادمیک، تخصص و تجربه این مهم را بهخوبی تحلیل و پیادهسازی میکند.
ایجاد عملکرد مداوم: تولید یک سامانه نرمافرازی در راستای راهاندازی مجموعه
تحرک و پویایی: ایجاد رابطه منطقی بین فعالیتها و افزایش سرعت انجام کار
افزایش کارایی: قابلیت مدلسازی؛ مدیریت اشتباهات، دوبارهکاریها و بازگشت کارها
بهینهسازی مداوم و مستمر: پشتیبانی در تمام زمینههای مدیریتی، عملیاتی و فرایندهای پشتیبانی
گزارش و گردش کار
تیم دگو نقشهی راه و راهبُردِ مجموعه را در قالب «برند بوک» طراحی میکند و ارائه میدهد
در این بخش، باتوجهبه اطلاعات گردآوری شده در بخش تحقیق و توسعه و اتاق فکر، طراحی کانسپت با هدف خلق، پیادهسازی و مدیریت برند صورت میپذیرد. این مهم، با ایجاد یک دیاگرام، متناسب با اهداف و ماهیتِ مجموعه که هدایتگر طراح و راهنمای کاربر است، انجام میشود.
هدف برند، استحکام برند، لحن برند
هدف برند: دلیل اصلی از خلق برند، دستیابی به پیشرفت همهجانبه و انتقال حس مناسب به مخاطب در مورد ایدهی راهاندازی پروژه است.
استحکام برند: تیم دگو با پژوهش و برنامهریزیهای اصولی در راستای پایداری مجموعه در گذر سالیان متوالی و دید بلندمدت برای مجموعه تا رسیدن به بازدهی موردنظر قدم برمیدارد.
لحن برند: لحن برند به تعیین چگونگی بیان محتوایِ از پیش تعریف شده، برای برند اشاره دارد که تیم دگو آن را در قالب کانسپت به روح مجموعه تزریق میکند.
نام برند، شعار برند، داستان برند
نام برند: تیم دگو با تشکیل اتاق فکر و با درنظرگرفتن کانسپتِ محتوایی و کانسپتِ اجرایی، مراحل انتخابِ نام مناسب و درخور برند موردنظر را به نحوی پیش میگیرد تا ملکهی ذهن شود.
شعار برند: توجه به آیندهنگری از نام برند انتخابی، موضوع مهمی است که قطعاً در مراحل اولیه توسط تیم دگو بررسی میگردد.
داستان برند:
حقیقت وجودی برند موردنظر باید بر همگان روشن باشد که تیم دگو این مهم را بهخوبی هدایت میکند.
مأموریت برند، احساس برند، ایجاد وفاداری
مأموریت برند:
مأموریت برند باتوجهبه هدف برند و نحوه برنامهریزی جهت ارائهی خدمات به مخاطبان، تعریف خواهد شد و با تغییر شرایط و پیشرفت در کار، بهروزرسانی میشود.
احساس برند:
برای هر مجموعهای، ایجاد ارتباط احساسی با مخاطبان بسیار مؤثر است و باعث سودآوری برای مجموعه میگردد. تیم دگو این مهم را بهخوبی پیادهسازی میکند.
ایجاد وفاداری:
انتخابِ اول بودن در برابر رقبا، شانس بزرگی است و باعث ایجاد دید مثبت و ارتباط عالی با مخاطب میگردد.
چشمانداز:
اهداف درازمدت، نکتهای اساسی است که مخاطب را برای مجموعه حفظ میکند و تیم دگواین چشمانداز را تعریف و پیادهسازی میکند.
لینک کوتاه:
http://irbrand.ir/60
بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بازاریابی
,
برندسازی
پر بازدیدترین ها
مستند کافا اسپورت از حضور اسماعیل کارتال در ایران و پرسپولیس
1403/12/13 - 01:40 _ تعداد بازدید: 986
رسانه معروف ترکیه ای کافا اسپورت مستندی از یک روز کاری اسماعیل کارتال مربی جدید و سردار دورسون ستاره ترکیه ای جدید تیم پرسپولیس منتشر کرده است.
بیشتر بدانیم
معرفی بزرگترین مگا پروژه های عمرانی ایران در سال 2024
1403/08/04 - 22:59 _ تعداد بازدید: 841
کانال Civil Mentors در یوتیوب به معرفی مگاپروژه های عمرانی ایران پرداخته است.
بیشتر بدانیم
مستند قدرت بینش (Power of Vision)
1403/08/24 - 20:21 _ تعداد بازدید: 830
ژول آرتور بارکر، نويسنده و آيندهپژوه مشهور، مدير انديشکده Infinity ـ يک کانون تفکر شناختهشده در سطح بينالمللي ـ است. از سال 1974 تا کنون، ژول بارکر، در نشريات مختلفي قلم زده و براي بيش از يک ميليون نفر در سرتاسر دنيا سخنراني کرده است.
بیشتر بدانیم
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 830
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
تازه های سایت
خرداد 1404
ویدئو: تحلیل راهبردی ظرفیتهای نشر در توسعه برندسازی ملی ایران
خرداد 1404
روایت بلاگر عراقی: ماسال سوییس ایران
خرداد 1404
تاریخ روابط ایران و جهاد اسلامی فلسطین در پادکست ایران
خرداد 1404
بلاگر الجزایری در برج میلاد
خرداد 1404
خوزستان ظرفیتی معادل یک کشور مستقل دارد
خرداد 1404
انتشار کتاب «برندسازی ملی و سیاست بینالملل»
خرداد 1404
ویدئو: جایگاه استان خوزستان در برندسازی ملی ایران
اردیبهشت 1404
ویدئو: روابط عمومی و ارتباطات راهبردی در برندسازی ملی
اردیبهشت 1404
نقش خیام نیشابوری در برندسازی ملی و دیپلماسی فرهنگی ایران
اردیبهشت 1404
انتشار کتاب «برند سازی ملی در اروپا؛ به صورت تئوری و عملی»
پرونده های ویژه
رسانه و ديپلماسي
پژوهش هاي برندسازي ملي
برند ملي گردشگري
تبلیغات