نشست تخصصی «جایگاه ایرانیان خارج از کشور در برندسازی ملی ایران» به همت پژوهشکده ارتباطات و با همکاری اندیشکدۀ مطالعات راهبردی برندسازی ملی ایران، یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۴ با حضور مرتضی صبوری (دستیار رئیس و مدیرکل امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) و عزیزالله حاتمزاده (رئیس اندیشکدۀ ایرانیان خارج از کشور) و به دبیری حمید عابدی (مدیر اندیشکدۀ مطالعات راهبردی برندسازی ملی ایران و ارتباطات) در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد.
دیاسپورای ارمنی یکی از قدیمیترین و تأثیرگذارترین جوامع مهاجر در جهان است که بهویژه در پی وقایع تلخ نسلکشی ارمنیها بین سالهای ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۳، پراکندگی گستردهای را تجربه کرد. این جامعه با پراکندگی در سراسر جهان، بهویژه در کشورهای ایالات متحده، فرانسه، روسیه، لبنان و ایران، توانسته است نقش مهمی در حفظ هویت فرهنگی و انتقال میراث تاریخی ارمنی ایفا کند. دیاسپورای ارمنی، با وجود دوری از سرزمین مادری، پیوندی قوی با ارمنستان حفظ کرده و در راستای حمایت از این کشور، به فعالیتهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی گستردهای پرداخته است.