خیابان انقلاب برای من با تصاویر زیادی همراه است: از خاطره کنکور گرفته تا کتاب و کافی شاپ و تظاهرات و دست آخر قرار مدارهای عاشقانه ی دانشجویی. درست مانند هر مکان دیگری خیابان انقلاب نیز علاوه بر ویژگیهایی فیزیکی اش مقادیر زیادی احساس و هویت برای هر مخاطبی به همراه دارد.
مرکز پژوهشهای اتاق ایران درگزارشی با عنوان «برندینگ ملتها؛ مبانی نظریهها، اهداف و استراتژیها» از راهکارهایی برای برندینگ ایران در اکسپوهای بینالمللی به ویژه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی گفته است.
مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی آب در راستای ارتقاء دانش فعالان بخش کشاورزی در زمینه اثرات مخرب تغییر اقلیم بر تولیدات بخش کشاورزی و همچنین پایش تحولات و رویدادهای ملی، بینالمللی و منطقهای کشاورزی و تغییرات اقلیمی، این گزارش به بررسی جنبههای مختلف مدیریت بهینه آفات و بیماریهای کشاورزی تحت شرایط تغییر اقلیم پرداخته است.
عمان کشوری است که از دیرباز به موقعیت استراتژیک خود شناخته شده است، کشوری که خاورمیانه را با شبه قاره هند و آسیای جنوب شرقی مرتبط می کند. عمان با سابقه تجارت هزاران ساله، همواره یک بازیگر مهم در تجارت جهانی بوده است. در سالهای اخیر، این کشور برنامهای بلندپروازانه را برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود فراتر از تولید نفت و گاز و تبدیل شدن به قطبی برای تجارت و سرمایهگذاری منطقه آغاز کرده است.
بخش کشاورزی نقش مهمی در صادرات غیرنفتی و ارزآوری برای کشور داشته بطوریکه سهم 14 درصدی طی پنج سال منتهی به 1400 را به خود اختصاص داده است اما در سالهای اخیر این ارزآوری با چالشها و مشکلات متعددی همراه بوده که بیمها و امیدهایی را به همراه داشته است.
مرکز پژوهشهای اتاق ایران با انتشار گزارش " دیپلماسی اقتصادی برزیل" به بررسی ساختار اقتصادی و تجاری بزریل، مهمترین اسناد و استراتژیهای کلان اقتصادی این کشور و روابط اقتصادی ایران و برزیل می پردازد.
کانال Civil Mentors در یوتیوب به معرفی مگاپروژه های عمرانی ایران پرداخته است.
با بالارفتن تنش ها در منطقه CaspianReport ویدئویی در خصوص ایران منتشر کرده است.
کتاب «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی»، به قلم امیرحسین عربپور کارشناس اندیشکده دیپلماسی اقتصادی و با مقدمه دکتر محمدرضا دهشیری، رئیس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه تدوین شده و در بهار ۱۴۰۳ به چاپ رسید.
امروزه از برند ملت به عنوان قدرت نرم کشورها یاد می شود. با اینکه روزانه بر تعداد کشورهایی که برنامه برندسازی خود را آغاز می کنند افزوده می شود، اما این موضوع در کشور ما مغفول مانده است.
برند مجموعهای از ادراکات ذهنی نسبت به چیزی است که در طول زمان در اذهان شکل میگیرد. یکی از قلمروهای برند، حیطه کشورها و ملتهاست بطوریکه تاکنون بیش از 50 کشور فعالیتهایی را بر روی برندشان متمرکز کردهاند تا جایگاه مطلوب برند کشورشان را در اذهان ایجاد کنند.
امروزه پروژه برندینگ و تصویرسازی ملی یک کشور، به عنصری اساسی برای توسعه تبدیل شده است. از اصول اساسی پروژه برندینگ ملی، گفتمان اعتماد به نفس داخلی برای بازسازی هویت ملی است.