پژوهشگر حوزه ارتباطات سلامت:
برندسازی ملی سلامت نیازمند اعتمادسازی، ارتباطات دوسویه و تمرکز بر تجربه بیمار است
بنتالهدی رستگاری با اشاره به فرایند برندسازی در نظام سلامت گفت: برندسازی ملی سلامت در ایران نیازمند اتخاذ رویکردی بیمارمحور است؛ تمرکز بر بهبود تجربه بیمار، ایجاد حس امنیت و اعتماد، و توانمندسازی او از طریق آموزش و ارتباطات مؤثر دوسویه، نهتنها منجر به رضایت بیشتر میشود، بلکه به تحقق اهداف والاتر سلامت کمک میکند.
1404/02/09 - 13:36
تاریخ و ساعت خبر:
1776
کد خبر:
برند ملی - برنامه «برند ملی» رادیو گفتوگو با موضوع جایگاه نظام سلامت در برندسازی ملی ایران با دکتر بنتالهدی رستگاری پژوهشگر حوزه ارتباطات سلامت بهصورت تلفنی گفتگو کرد.
دکتر بنتالهدی رستگاری، در تبیین مفهوم برندسازی در نظام سلامت، بر فراتر بودن آن از صرف طراحی یک نشان تجاری تأکید و بیان کرد: برندسازی در سلامت، یک فرایند پیچیده ارتباطی است که هدف آن خلق و انتقال ارزشهای مرتبط با سلامت به مخاطبان اعم از بیماران داخلی، گردشگران سلامت، متخصصان و سایر کشورها بهگونهای است که منجر به ایجاد اعتماد پایدار، شناخت مثبت و در نهایت انتخاب و وفاداری به آن برند که میتواند یک خدمت، محصول، مرکز درمانی یا کل نظام سلامت کشور باشد، شود.
وی با اشاره به اینکه این فرایند نیازمند درک عمیق مخاطب و نیازهای اوست، افزود: موفقیت زمانی حاصل میشود که مخاطب، ارزش ارائهشده را نهتنها دریافت، بلکه حفظ کرده و برای دستیابی مجدد به آن ترغیب شود و این رفتار را تکرار کند.
این پژوهشگر حوزه ارتباطات سلامت به تجارب دوران همهگیری کرونا بهعنوان یک مطالعه موردی اشاره کرد و گفت: ایران در آن مقطع توانست نقاط قوت قابلتوجهی از خود بروز دهد؛ توانمندی در تولید سریع واکسنهای متعدد و تبدیلشدن به یکی از مراکز تولید واکسن در منطقه، تولید انبوه کیتهای تشخیصی و ماسک باتکیهبر دانش داخلی و همچنین بروز پدیده کمنظیر همبستگی اجتماعی با مشارکت فعال خیرین و گروههای مردمی در کنار نظام سلامت، از جمله این نقاط قوت بود.
وی نقش رسانه ملی را در آن دوران حیاتی دانست و تصریح کرد: صداوسیما با دعوت از کارشناسان مورد وثوق مردم؛ مانند خانم دکتر محرز و اطلاعرسانی مستمر، نقش مهمی در آموزش عمومی، مقابله با موج سهمگین شایعات و بازسازی حس اعتماد جامعه بهنظام سلامت ایفا کرد.
رستگاری در مصاحبه با رادیو گفتوگو درعینحال به چالشها و نقاط ضعف نیز اشاره و اظهار کرد: ضعفهایی در کنترل شاخصهای اولیه مانند میزان مرگومیر نسبت به استانداردهای جهانی وجود داشت. همچنین، فقدان قوانین مشخص و ضعف سازوکارهای نظارتی بر فضای مجازی، موجب گسترش بیرویه شایعات و اطلاعات نادرست شد که کنترل آن را دشوار میکرد.
وی یکی از مهمترین حلقههای مفقوده را ضعف در دیپلماسی سلامت دانست و بیان کرد: علیرغم دستاوردهای چشمگیر در تولید واکسن و مدیریت بحران، ایران نتوانست از این فرصت برای تقویت برند ملی سلامت در عرصه بینالمللی و معرفی توانمندیهای خود به جهان آنطور که شایسته بود، استفاده کند.
این پژوهشگر حوزه ارتباطات سلامت با تأکید بر الگوهای موفق جهانی؛ مانند کلینیک مایو در آمریکا، گفت: این مرکز با قراردادن بیمار و نیازهای او در کانون تمام فعالیتهای خود، از لحظه ورود و پذیرش تا تشخیص، درمان و پیگیریهای پس از آن، توانسته است به یک برند معتبر و جهانی در حوزه سلامت تبدیل شود.
وی اظهار کرد: برندسازی ملی سلامت در ایران نیز نیازمند اتخاذ رویکردی بیمارمحور است؛ تمرکز بر بهبود تجربه بیمار، ایجاد حس امنیت و اعتماد، و توانمندسازی او از طریق آموزش و ارتباطات مؤثر دوسویه، نهتنها منجر به رضایت بیشتر میشود، بلکه به تحقق اهداف والاتر سلامت مانند ارتقای خودکارآمدی و خودمراقبتی در جامعه کمک کرده و پایههای یک برند ملی قوی و پایدار را بنا مینهد.

بازگشت به ابتدای صفحه
مستند کافا اسپورت از حضور اسماعیل کارتال در ایران و پرسپولیس
1403/12/13 - 01:40 _ تعداد بازدید: 825
رسانه معروف ترکیه ای کافا اسپورت مستندی از یک روز کاری اسماعیل کارتال مربی جدید و سردار دورسون ستاره ترکیه ای جدید تیم پرسپولیس منتشر کرده است.
بیشتر بدانیم
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 721
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
معرفی بزرگترین مگا پروژه های عمرانی ایران در سال 2024
1403/08/04 - 22:59 _ تعداد بازدید: 616
کانال Civil Mentors در یوتیوب به معرفی مگاپروژه های عمرانی ایران پرداخته است.
بیشتر بدانیم
معرفی برند با کیفیت ایرانی: پوشاک ماکسیم
1403/08/07 - 13:34 _ تعداد بازدید: 431
ماکسیم با شعار نسل امروز و فردا برنامه فروش و برندینگ خود را مدیریت کرده و گاهی اوقات در طول سال با اعمال تخفیف، حراج و کاهش قیمت بسیاری از برندپوشان را به سمت فروشگاه های خود جذب می کند. برند ماکسیم به دلیل به روز بودن و مطابق مد نگه داشتن محصولات خود همواره دارای مشتری بوده و مشتریان قدیمی خود را راضی نگه داشته است. در این مقاله با نگاهی به تاریخچه این برند، به معرفی محصولات پرداخته و ویژگی های آن را بیان می کنیم.
بیشتر بدانیم