برند ملی - سه عنصر ضروری برای برندسازی موفق مکان عبارتند از:
1. تمرکز طولانی مدت.
بسیاری از فعالیتهای برندسازی مکان به جای اینکه به فکر برندسازی بلندمدت باشند، «متمرکز برکمپین» هستند. بازاریابی و برندسازی قوی از مکان امری دشوار و زمانبر است. این در حالی است که کمپین معمولاً یک رویداد کوتاه مدت و یکبار مصرف است. آژانس های تبلیغاتی سنتی کمپین محور هستند. و در برخورد با پیچیدگیهای زیادی که برندسازی مکانی نیازمند آن است، بکارگیری آنها ایده خوبی نیست.
به همان اندازه، خود مکان یا مقصد نیاز به شناسایی واضح اهداف یا اهداف استراتژیک بلند مدت و قابل تعریف دارد. در این مرحله باید بپرسیم، این مکان برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کند؟ اهداف ذینفعان از نظر سرمایه گذاری داخلی، گردشگری یا رشد چه چیزی می تواند باشد؟ خیلی اوقات این موارد لحاظ نمی شود و حتی در صورت وجود، به صورت کلی بیان و نادیده گرفته می شوند. باید توجه کرد که هر مکان ویژگی های متمایز دارد و مجموعه ای از اهداف بلندمدت متفاوت را می طلبد.
2. موقعیت یابی متمایز
هنگامی که اهداف بلندمدت شناسایی شدند، تمرکز برندسازی مکانی باید بر ایجاد یک موقعیت واقعاً متمایز باشد. هنر بازاریابی، هنر برندسازی است. هنر برندسازی ایجاد یک موقعیت متمایز است. شماره یک بودن در دسته بندی انتخابی سخت ترین کار برندسازی است. یک موقعیت متمایز به معنای متمایز بودن است. شما نمی توانید برای همه کس همه چیز باشید. شما باید در یک چیز خاص متمایز شوید و احتمالاً این باعث میشود که برخی افراد آن را دوست نداشته باشند. اینکه همه را راضی نگه دارید ممکن نیست. باید در یک ویژگی متمایز باشید.
3. ارتباطات واقعی
فراتر از عناصر برندسازی، تفکر ارتباطی شفاف با تلفیقی مناسب از رسانهها، فعالیتهای سنتی و رسانههای اجتماعی ضروری است. امروزه تقریباً همه مکانها و مقاصد درگیر نوعی فعالیت رسانههای اجتماعی هستند، اما متأسفانه بسیاری از آنها از هم گسیخته و پراکنده هستند. دنیای بازاریابی در ده سال گذشته تغییر کرده و امروزه مشتریان بر آنچه می خواهند ببینند و تجربه کنند کنترل دارند. آنها میتوانند اطلاعات بیشتری دریافت کنند و درباره مکانها و برندها نظر بدهند، بدون اینکه هرگز به وبسایت شما نگاه کنند یا پستهای رسانههای اجتماعی شما را دنبال کنند.
امروزه تمام تمرکز برندیابی مکانی باید بر روی جذب مشتریان مناسب در جستجوی شما باشد و روشی که شما این کار را انجام می دهید بایستی مبتنی بر تولید، انتشار و توزیع محتوای با کیفیت عالی و برنامه های بازاریابی درونگرا و اجرای قوی آن باشد. اگر هنوز از این رویکرد در بازاریابی خود استفاده نمیکنید، احتمالاً محتوای زیادی تولید میکنید که بی فایده است و ارزیابی نتایج آن برای اصلاح پیامها و کمپینها کاربردی پیدا نمی کند.
نکته کلیدی، ایجاد محتوای با کیفیت عالی است، نباید مخاطب احساس کند که این محتوا از جنس پروپاگانداست. مانند رابطه ازدواج با یک شخص آهسته و قدم به قدم به آن نزدیک شوید. در اولین قرار ملاقات معمولاً پیشنهاد ازدواج و بچه دار شدن نمی دهید. شما با یکدیگر آشنا می شوید و به آرامی رابطه را ایجاد می کنید. در مورد بازاریابی و به خصوص بازاریابی محتوا نیز داستان همینطور است!
منبع : https://www.upthereeverywhere.com/blog/three-elements-of-great-place-branding