دیپلماسی عمومی، یکی از مهمترین مفاهیم و برجستهترین وجوه ارتباطات بینالمللی در زمانه ماست. انقلاب ارتباطات و انفجار اطلاعات، پایان جنگ سرد، و افزایش نقش و نفوذ عموم مردم در سیاست خارجی و سیاست بینالملل، باعث افزایش اهمیت و ارتقاء دیپلماسی عمومی در روابط بینالملل شد.
در عصر ارتباطات، شبکه های اجتماعی و هوش مصنوعی، افکار عمومی چه در سطح ملی و چه بین المللی از اهمیت ویژه ای برخودار شده است. در حقیقت، ساخت ذهنیت فردی، اجتماعی، بین المللی و جهانی بر پایه رسانه ها در حال شکلگیری است. در این زمینه نقش دیپلماسی های مختلف، به ویژه دیپلماسی فرهنگی در ارتباط با تودههای مخاطب به عنوان مخاطب عام در سطح بین المللی حائز اهمیت بسیار است.
پروژه تاریخ حکمرانی نرم ایران از مرکز طراحی حکمرانی نرم و هوشمند فطن، پژوهشکده مطالعات فناوری در تاریخ 21 آذر 1402 در پنل مبانی حکمرانی توسط آقای نیما عرب حسینی ارائه شد.
چین گامهای بزرگی در جهت توسعه فرهنگی و افزایش جذابیت تمدن خود برداشته است. ا
دولت تایلند از سال گذشته بصورت بسیار جدی در حال بهره برداری از قدرت نرم فرهنگی در بخش های مختلف کشور میباشد در جدیدترین طرح با توجه به محبوبیت ورزش رزمی موی تای، دولت این کشور اعلام کرده افرادی که مایل به یادگیری این ورزش و ترویج آن در کشور خود بعنوان مربی بین المللی میباشند
موضوع شهرت سازمانی از سالها قبل توسط پژوهشگران مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است. اما موضوع شهرت ملی به عنوان موضوعی جدید در مراحل اولیه نظریهپردازی میباشد.
هنر معاصر اسلامی بهمثابۀ یک ابزار قدرتمند برای توانمندسازی و برندسازی نرم ملتهای خاورمیانه در حال تطور و تکامل است. این رویکرد هنری ریشه در میراث جهانی اسلام داشته و به شیوههای نوین و گاه انتقادی میراث فرهنگی غنی و خلاقیت اسلامی را عرضه میکند.
دیپلماسی عمومی شیعی جمهوری اسلامی به عنوان بخشی مهم از دیپلماسی عمومی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارای زمینههایی است که بر اساس این زمینهها، ظرفیتها و محدودیتهای میدان عملیاتی دیپلماسی عمومی شیعی جمهوری اسلامی ایران پدید آمده است.
امروزه بسیاری از کشورها با توجه به ظرفیتهای داخلی و فرصتهای بینالمللی، در راستای ساخت برند ملی تلاش میکنند تا هویت ملی خود را ارتقا بخشیده و تصویر قدرتمند و الهام بخش در اذهان خارجی ارائه نمایند.