تلاش چین برای تبدیل شدن به یک قدرت فرهنگی تا سال ۲۰۳۵
چین گامهای بزرگی در جهت توسعه فرهنگی و افزایش جذابیت تمدن خود برداشته است. ا
1403/09/11 - 12:01
تاریخ و ساعت خبر:
1509
کد خبر:
برند ملی - این کشور در چارچوب چهاردهمین برنامه توسعه پنجساله (۲۰۲۱-۲۰۲۵) و اهداف بلندمدت تا سال ۲۰۳۵، بر ساخت یک قدرت فرهنگی سوسیالیستی با تمرکز بر ترویج تمدن اجتماعی، بهبود خدمات فرهنگی و توسعه صنعت فرهنگی تأکید دارد. در چین، ۷۳ هزار شرکت فرهنگی در سال ۲۰۲۳ درآمدی معادل ۱۲/۹۵ تریلیون یوان (حدود ۱/۸ تریلیون دلار) داشتند که نشاندهنده رشد ۸/۲ درصدی نسبت به سال قبلتر آن است. هزینه سرانه برای فرهنگ و آموزش نیز ۱۷/۶ درصد افزایش یافته است. الگوهای دیجتال سهمی کلیدی در این رشد داشتهاند، مانند نمایشگاههای مجازی و پروژههای دیجتالسازی در موزهها. بهعنوان مثال، موزه سَنشینگدوئی در استان سیچوئَن نخستین تجربه واقعیت مجازی فراگیر از یک سایت باستانشناسی را راهاندازی کرده است. همچنین، بازی Black Myth: Wukong به ایجاد اولین کتابخانه مجازی از معماریهای باستانی چین کمک کرده و الهامبخش بسیاری از سازمانها برای حرکت به سمت دیجتالسازی شده است.
بازگشت به ابتدای صفحه
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 590
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 283
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 274
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 259
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبهبندی کشورها توسط آن اعلام میشود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم