ایران
کتابچه های ایران باشکوه محتوای تعاملی هستند که قابلیت دانلود و تماشای آنلاین و آفلاین را دارا می‌باشند.
مفهوم نسبتاً جدید «برند ملی»، در واقع، مجموع تصوراتی است که ذی‌نفعان بین‌المللی از مردم، مکان، زبان، تاریخ، غذا، مد، چهره‌های مشهور و نامدار، برندهای شناخته‌شده و جهانی مربوط به محصولات یک کشور دارند. این مفهوم در عصر جهانی‌شدن، به یکی از ضرورت‌های پیش روی کشورها تبدیل شده است. در این میان، رسانه‌های بین‌المللی با تکیه بر قدرت نفوذ بالایی که دارند، نقشی کلیدی در ساخت معنی‌های مثبت یا منفی در ذهن مخاطبان خود داشته و بنابراین هرگونه بازنمایی ارائه‌شده از سوی آنها تأثیر مستقیمی در تقویت یا تضعیف برند ملی کشورها در سطح بین‌المللی خواهد داشت.
گفتمان غالب در یک کشور می‌تواند به شدت بر روابط آن با کشورهای دیگر تأثیر بگذارد. وقتی گفتمان رسمی یا عمومی یک کشور بر ارزش‌ها، هنجارها و رویکردهای مثبت نسبت به همکاری و دیپلماسی تأکید کند، می‌تواند به تقویت روابط دوستانه و همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی منجر شود
بررسی مطالعات حوزه برند ملی، نشان از پژوهش‌های محدود در شناخت و بررسی تصاویر ذهنی منفی از برند ملی کشورهای صادرکننده دارد.
هدف تحقیق حاضر واکاوی الگوهای ذهنی خبرگان در خصوص مشکلات برند ملی ورزش کشور بود.
امروزه در محیط بین‌المللی «برند ملی» اهرم مورد نیاز دولت‌هاست تا جایگاه خود را در عرصۀ جهانی بهبود بخشیده و مستحکم نمایند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۹۷۹، جمهوری اسلامی ایران همواره به ‌دنبال تقویت روابط خود با کشورهای مسلمان بوده است. اندونزی، به‌ عنوان بزرگ‌ترین کشور مسلمان جهان از نظر جمعیت، جایگاه مهمی در سیاست خارجی ایران داشته و همواره به‌عنوان یکی از شرکای استراتژیک جمهوری اسلامی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مطرح بوده است.
گسترش کامل بریکس مهم‌ترین نقطه عطف است که پس از آن گروه خود را در یک انشعاب جاده یافت که یا کیفیت همکاری را در ترکیب جدید حفظ و تقویت خواهد کرد و به یک نهاد اصیل حکمرانی جهانی و محرکی برای تشکیل نظم جهانی عادلانه‌تر تبدیل می‌شود، یا مسیر تبدیل شدن به باشگاهی سست را در پیش خواهد گرفت، شرکت در آن اعتبار دارد، اما اعضایش را به هیچ چیز ملزم نمی‌کند.
. تصویرسازی منفی از ایران، مناسبات تجاری حداقلی و شناخت اندک مردمان دو منطقه از یکدیگر و ضعف های دیپلماسی رسمی، ضرورت و اهمیت تقویت دیپلماسی عمومی ایران در آمریکای لاتین را دو چندان می کند.
محمد معتقد است ظرفیت های کم نظیری در ایران وجود دارد که به دلیل عدم شناخت تولیدکنندگان محتوای رسانه ای در داخل کشور به صورت مناسب به دست مخاطبان جهانی نمی رسد. برای مثال صبحانه ایرانی!
رسانه آمریکایی ان‌پی‌آر در گزارشی به انتشار کتاب « سفره» پرداخته است
بر این اساس، یک رئیس جمهوری مورد احترام و محبوب در داخل و خارج از مرزهای سیاسی یک کشور، می‌تواند وجهه جهانی کشور و ملت خود را ارتقا دهد و آن را برای گردشگران، سرمایه‌گذاران یا شرکای بین‌المللی جذاب‌تر کند و در مقابل، یک رئیس جمهوری با برند شخصی ضعیف، می‌تواند به وجهه ملی آن کشور آسیب رسانده و باعث کاهش اعتبار و جذابیت کشور در عرصه‌های بین‌المللی شود.

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir