در سنتهای ترکی و اسلامی، هشت ضلعی نمادی از رهبری و خرد است. خورشید با چهل پرتو مستقیم واگرای یکنواخت خود نمادی از نور، گشودگی و نیروی حیات است. پرتوها نشان دهنده ارزشهای مشترک و چشمانداز مشترکی هستند که راه را برای جهان ترک روشن میکنند و آن را به سوی آیندهای روشنتر و شکوفاتر هدایت میکنند. هلال و ستاره که نمادی شناخته شده در سراسر جهان ترک است، نمادی از دولتمداری ترکی، رشد، رو به آینده و پیشرفت است. این عناصر روحیه پویا و آیندهنگر این سازمان را که بر اساس تاریخ غنی مشترک کشورهای ترک بنا شده است، منعکس میکنند.
|آبان 1403
طبق شاخص جهانی برند شهرها از *Brand Finance*، لندن، پاریس و نیویورک همچنان سه جایگاه برتر را به خود اختصاص دادهاند.
|آبان 1403
در هزار کیلومتری جنوب پکن و در حومه شهر یانگجو روستایی وجود دارد که بیش از ۶۰۰ سال است رنگ و بوی پارسی دارد و ایران در آنجا به خوبی معروف است، روستای 'بوسی جوان' یا دهکده پارسی.
|آبان 1403
در ادامه توسعه همکاریهای علمی و فناوری ایران، دو ماهواره ایرانی «کوثر» و «هدهد» در مدار زمین قرار گرفتند. این ۲ ماهواره سهشنبه ۱۵ آبان ساعت ۲:۴۸ بامداد به وقت تهران به وسیله ماهوارهبر روسی «سایوز» به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین پرتاب شدند.
|اسفند 1403
باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان Iran Hi-Tech Company Club=IHTECC با ماموریت ارتقای برند ملی در بازارهای بین المللی در سال 98 شروع به کار کرد. ایده ی ایجاد این باشگاه از آن جا شکل گرفت که بسیاری از شرکت های دانش بنیان داخلی برای رقابت با دیگر شرکت های بین المللی آماده می شدند، اما در عمل به میزان فروش خوبی دست پیدا نمی کردند. پس از بررسی و تحقیقات متعدد مشخص شد، برند ملی ایران در جهان نیاز به ارتقا دارد. تا جایی که اگر این برند و نام به جایگاه اصلی خود دست نیابد، فروش شرکت های ایرانی توانمند ضربه جبران ناپذیری را متحمل می شود.
|آبان 1403
یک هیات تجاری و فناوری با حمایت سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بینالمللی، معاونت علمی ریاست جمهوری توسط کارگزاری صادراتی سپنتا سلامت آیریک به کشور ارمنستان اعزام می شود.
|آبان 1403
پایگاه صادراتی ایران در سنپترزبورگ روسیه، با حمایت سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بینالمللی با هدف آشنایی بیشتر شرکتهای دانشبنیان با کسب و کار در روسیه و نحوه ورود به بازار بزرگ مصرفی این کشور، در نظر دارد دوره ” کسب و کار و تجارت با روسیه” را با همکاری دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ برگزار نماید.
|آبان 1403
با امضای تفاهمنامه بین دو شرکت اطلس پوشش محافظ ایران و شرکت ایکس اف نانوی چین، دو شرکت در زمینه طرحهای تحقیق و توسعه محصولات حوزه نانو مواد با هم همکاری مشترک خواهند داشت.
|آبان 1403
به دعوت رادیو و تلویزیون مرکزی چین، یک گروه مستندساز از صدا و سیمای ایران به سرزمین کهن و در عین حال مدرن چین آمدهاند تا یک سفر دو هفتهای را در دل فرهنگ و فناوری آغاز کنند. اکنون پس از یک هفته، این گروه ایرانی با سفر در شهر جانگ جیا کو به درکی عمیق از فرهنگ سنتی، صنایع مدرن و نوآوری های فناوری چین رسیدهاند.
|آبان 1403
کتاب «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی»، به قلم امیرحسین عربپور کارشناس اندیشکده دیپلماسی اقتصادی و با مقدمه دکتر محمدرضا دهشیری، رئیس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه تدوین شده و در بهار ۱۴۰۳ به چاپ رسید.
|مرداد 1403
برای بسیاری از مشتریان، اعتبار برند یک محصول با کشور سازندهی آن در ارتباط است. حتی اگر آن تولیدکننده را نشناسند، به اعتبار کشور مبدأ برند، آن کالا را تهیه میکنند. بهعنوان نمونه خیلیها به کیفیت محصولات الکتریکی ژاپنی و کرهای، ابزارآلات و تکنولوژی فنی آلمانی و یا لوازم آرایشی و بهداشتی فرانسوی اعتقاد راسخ دارند و محصولات این کشورها را در اولویتشان قرار میدهند. در سالیان اخیر، محققین بر روی این موضوع بیشتر متمرکز شدهاند و سعی کردهاند به آن بهای بیشتری بدهند.
|آبان 1403
کتاب «الگوی راهبردی برندسازی ملی ایران» تألیف دکتر ابوالفضل وَلَوی توسط انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شد.
|مرداد 1403