برندسازی ملی ایران در فضای مجازی
توسعه روابط ایران و چین
رسانه های اجتماعی این فرصت را پدیده آورده اند که ایران از طریق تولید محتوا در این حوزه این کمبودهای ساختاری را جبران کند. استفاده از شبکه های بین المللی اجتماعی در چین محدود است. با این حال براساس سیاست های دولتی و البته کیفیت مناسب شبکه های بومی مردم این کشور نیز فعالیت در این شبکه ها را ترجیح می دهند. به طوری که حتی در مواردی که چین برخی نرم افزارها مانند واتس اپ و اینستاگرام را مسدود نکرده باز هم مردم چین از برنامه های جایگزین چینی استفاده می کنند.
1403/05/25 - 14:37
تاریخ و ساعت خبر:
28
کد خبر:
برند ملی - روابط ایران و چین در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دارای قدمتی چند هزار ساله است. مهدیه جهانگیر، دانش آموخته دکتری گردشگری و کارشناس حوزه چین معتقد است: آگاه سازی دو ملت در مورد بستر های مشترک و تبادلات فرهنگی تاریخی می تواند زمینه ساز همکاری های جدید شود.
به رغم وجود زمینه ها و نمادهای مشترک تاریخی، مردم چین در خصوص ایران و فرصت های آن اطلاعات پایینی دارند. با توجه به ویژگی های خاص زبان چینی، نمایندگی های سیاسی و دیپلماتیک ایران به ویژه در حوزه فرهنگی در این کشور نیز در این خصوص کار ویژه و ماندگاری نکرده اند.
رسانه های اجتماعی این فرصت را پدیده آورده اند که ایران از طریق تولید محتوا در این حوزه این کمبودهای ساختاری را جبران کند. استفاده از شبکه های بین المللی اجتماعی در چین محدود است. با این حال براساس سیاست های دولتی و البته کیفیت مناسب شبکه های بومی مردم این کشور نیز فعالیت در این شبکه ها را ترجیح می دهند. به طوری که حتی در مواردی که چین برخی نرم افزارها مانند واتس اپ و اینستاگرام را مسدود نکرده باز هم مردم چین از برنامه های جایگزین چینی استفاده می کنند.
نرم افزار اصلی پیام رسان در این کشور وی چت است البته با یک رقیب در حال پیشرفت از زیرمجموعه های شرکت علی بابا کهMomo نام دارد. یوتیوب در چین مسدود است، اما کاربران می توانند Youku، PPTV، Sohu Video ،iQiyi را انتخاب کنند. در مورد توییتر نیزWeibo جایگزین خوبی برای این شبکه بوده است.
لذا با توجه به فرصت موجود ضرورت دارد یک برنامه ریزی مناسب و نقشه ر اهبردی از سوی نهادهای دست اندرکار از قبیل وزارت خارجه، سازمان میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی ایران و دانشگاه ها برای تولید محتوا در شبکه های چینی ترسیم شود :
1 لغو روادید ایران برای چینی ها با رعایت برخی ملاحظات در ایران گام مثبتی است که باعث حضور گردشگران چینی می شود. در این خصوص باید اطلاع رسانی مناسب توسط کسب و کار های گردشگری ایران با هدف جذب مستقیم گردشگر و برنامه ریزی برای ارائه خدمات مطلوب سفر در شبکه های اجتماعی چینی و صورت بگیرد.
2 در حوزه اقتصادی بسیاری از محصولات ایرانی می تواند با فرصت های ایجادی اینترنت با حذف عامل واسطه ای و دلال به طور مستقیم از طریق این شبکه ها و با قیمت مناسب به دست شهروندان چینی برسد.
3 در حوزه فرهنگی، برندسازی مناسبی از ایران صورت نگرفته است. بسیاری از شهروندان چینی به رغم فاصله جغرافیایی از اروپا، درک روشنی از تفاوت های ملیت های اروپایی با یکدیگر دارند. اما در اذهان خود درخصوص ایران شناختی ندارند وبا توجه به کلیشه های غلط موجود، آن را با دیگر کشورهای منطقه تشخیص نمی دهند. در سال ه

بازگشت به ابتدای صفحه
مستند کافا اسپورت از حضور اسماعیل کارتال در ایران و پرسپولیس
1403/12/13 - 01:40 _ تعداد بازدید: 1002
رسانه معروف ترکیه ای کافا اسپورت مستندی از یک روز کاری اسماعیل کارتال مربی جدید و سردار دورسون ستاره ترکیه ای جدید تیم پرسپولیس منتشر کرده است.
بیشتر بدانیم
مستند قدرت بینش (Power of Vision)
1403/08/24 - 20:21 _ تعداد بازدید: 875
ژول آرتور بارکر، نويسنده و آيندهپژوه مشهور، مدير انديشکده Infinity ـ يک کانون تفکر شناختهشده در سطح بينالمللي ـ است. از سال 1974 تا کنون، ژول بارکر، در نشريات مختلفي قلم زده و براي بيش از يک ميليون نفر در سرتاسر دنيا سخنراني کرده است.
بیشتر بدانیم
معرفی بزرگترین مگا پروژه های عمرانی ایران در سال 2024
1403/08/04 - 22:59 _ تعداد بازدید: 861
کانال Civil Mentors در یوتیوب به معرفی مگاپروژه های عمرانی ایران پرداخته است.
بیشتر بدانیم
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 849
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم