برند ملی ارزش دانش، ادراک، و تجربۀ کلی ذینفعان و سایر عوامل مرتبط دربارۀ یک کشور در محیط خارجی را منعکس میکند.
برند ملی - امروزه تولید و صادرات مبتنی بر برند، نیرومندترین راه برای ایجاد و حفظ وجهه ملی است که با خرید و فروش کالاها و خدمات با انتقال وجوه/ دادهها از طریق یک شبکه الکترونیکی و در درجه اول اینترنت در مجاری و گستره ملی/ فراملی موجب گسترش سیطره محصولات خاص و برندهای ارزشآفرین ویژه و منحصربفرد و کسب مزیت رقابتی در بازارهای سنتی و مجازی جهانی میگردد. در این مسیر تمرکز بر شناسایی سلایق و توقعات مشتریان از کالاها و خدمات و تولید آن مطابق نیازهای مصرفکنندگان با حداکثر کیفیت، تنوع و براساس فرهنگ و باورهای بومی به نقش بستن نام برند و طرح و نشان ملی کشور در اذهان مشتریان خواهد انجامید. هدف پژوهش حاضر، بررسی چگونگی تأثیر تعاملی تجارت الکترونیکی و مشتریمداری بازار بر ارزش برند در دو گروه از کشورهای منتخب ماقبل نوآورمحور و نوآورمحور طی دوره 2019-2014 بوسیله رهیافت دادههای تابلویی و روش گشتاورهای تعمیمیافته میباشد. براساس نتایج تخمین تأثیر انفرادی تجارت الکترونیکی و مشتریمداری بازار بر ارزش برند در هر دو گروه از کشورهای منتخب مثبت و معنادار است. اما، ضریب تخمینی تأثیر انفرادی تجارت الکترونیک و مشتریمداری بازار بر ارزش برند در کشورهای منتخب ماقبل نوآورمحور بزرگتر از کشورهای منتخب نوآورمحور است. تأثیر تعاملی تجارت الکترونیک و مشتریمداری بازار بر ارزش برند در هر دو گروه از کشورهای منتخب تیز مثبت و معنادار است. سایر متغیرهای توضیحی شامل حکمرانی خوب، جهانیشدن و نوآوری نیز بر ارزش برند در هر دو گروه از کشورهای منتخب دارای تأثیر مثبت و معنادار است.
از اینجا مطالعه کنید