دولت جامائیکا اعلام کرده است که کار را برای توسعه یک استراتژی جامع برند ملی برای تغییر چهره جامائیکا در صحنه جهانی آغاز کرده است.
برند ملی - طبق یک بیانیه مطبوعاتی از Jampro، "این ابتکار مهم برای جامائیکا با هدف ایجاد یک هویت متحد و قانع کننده، منعکس کننده اخلاق و فرصت های متنوع کشور در تلاش برای رشد بیشتر اقتصادی و تعمیق غرور ملی است.
ابتکار Nation Brand، که توسط دفتر نخست وزیر (OPM) رهبری می شود و توسط بنیاد رقابت و رشد بانک جهانی (FCGP)، مستقر در موسسه برنامه ریزی جامائیکا (PIOJ) تامین مالی می شود، قرار است جایگاه جامائیکا را تغییر دهد.
نخست وزیر، دکتر اندرو هولنس، که اخیراً در یک رویداد گردشگری در مونتگو بی در مورد ابتکار صحبت کرد، گفت: "جامائیکا همیشه یک فانوس جهانی از تأثیر فرهنگی و زیبایی طبیعی بوده است، با این حال وسعت پتانسیل برند ما کماستفاده مانده است. از طریق این ابتکار، هدف ما ایجاد یک برند ملی منسجم است که منعکس کننده نقاط قوت و دستاوردهای ما است و به ما امکان می دهد فرصت های جدیدی را برای رشد و توسعه باز کنیم."
شرکت اسپانیایی Bloom Consulting که به دلیل تخصص گسترده خود در برندسازی کشور، شهر و مکان مشهور است، همراه با شریک محلی خود One Integrated Group Ltd و Portland Communications مستقر در بریتانیا، درگیر توسعه یک استراتژی کامل برند ملی هستند که شامل هویت بصری، چارچوب حاکمیتی و طرح اجرای استراتژی می شود.
Jampro در بیانیه خود گفت که یک کمیته راهبری - به ریاست نخست وزیر هولنس و متشکل از اعضای کابینه او - در حالی که یک گروه کاری فنی منصوب شده توسط کابینه به ریاست شولت کاکس، رئیس شرکت تبلیغات جامائیکا (Jampro) راهنمایی های سیاستی را ارائه و نظارت بر توسعه استراتژی را فراهم می کنند. اعضای بخش دولتی و خصوصی، دانشگاهیان، جامعه مدنی و رسانه ها نیز در این کمیته حضور دارند.
به گفته Jampro، تحقیقات گسترده ای در سطح محلی و بین المللی انجام شده است، از جمله نظرسنجی هایی صورت گرفته که بیش از 1100 جامائیکایی و 300 نفر از دیاسپورا را در آن مشارکت داده است. همچنین با طیفی از سهامداران کلیدی مانند اعضای کابینه، رهبر اپوزیسیون، نخست وزیر سابق پی جی پترسون، و همچنین رهبران بخش خصوصی، بخش های فرهنگی و خلاق و جامعه مدنی مصاحبه هایی در این خصوص انجام شده است.
در این نسخه آمده است که مشاوران همچنین با Kingston Creative همکاری کردند تا با هنرمندان و خلاقان محلی همکاری کنند تا در توسعه هویت بصری استراتژی برند الهام بگیرند.
انتظار می رود که استراتژی پیشنهادی نهایی تا پایان 2024 به کمیته راهبری ارائه شود و پس از آن انتظار می رود که عموم مردم بتوانند در تعیین نهایی برند ملی جامائیکا نقش داشته باشند.
به گفته Jampro، پس از دستیابی به توافق، کار برای جاسازی برند در سطح جهانی و ملی از طریق چندین پروژه ملی و ابتکارات بازاریابی به طور جدی آغاز خواهد شد و انتظار میرود چندین سال آینده ادامه یابد.
منبع