نگاهی به ایستگاه متروی وکیل شیراز اثر مهرداد ایروانیان
هدف از برندسازی مکان، ایجاد تصویری مثبت و ماندگار در ذهن مخاطبان است تا آن مکان را از رقبا متمایز کرده و به یک مقصد جذاب تبدیل کند.
1403/09/24 - 00:00
تاریخ و ساعت خبر:
1538
کد خبر:
برند ملی - هویتبخشی به فضاها یا برندسازی مکان، فرایندی است که طی آن به یک مکان مشخص، هویتی منحصربهفرد و جذاب بخشیده میشود.
این هویت میتواند برای یک شهر، منطقه، ساختمان یا حتی یک رویداد باشد.
عواملی مانند تاریخچه، فرهنگ، جاذبههای گردشگری، معماری و رویدادهای یک مکان در شکلگیری برند آن نقش مهمی دارند.
مهمترین مزایای برندسازی مکان عبارتند از:
* افزایش شناخت و آگاهی از مکان
* ایجاد هویت و شخصیت برای مکان
* جذب گردشگران و سرمایهگذاران
* تقویت اقتصاد محلی
* بهبود کیفیت زندگی ساکنان
ایستگاههای مترو یکی از مهمترین عناصر برندسازی شهرها هستند و این امر در شهرهای مسکو و لندن به خوبی مشاهده می شود.
در ایران هم ایستگاه مترو شیراز به دلیل ذوق و سلیقه طراحان آن، تبدیل به یکی از المان های مورد توجه در شهر توریستی شیراز شده است.
بازگشت به ابتدای صفحه
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 589
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 283
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 273
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 259
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبهبندی کشورها توسط آن اعلام میشود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم