کهن الگوهای شاهنامه فردوسی، به عنوان میراثی غنی از ادبیات حماسی ایران، میتوانند تأثیر عمیقی بر هویت ملی و برندینگ ملی ایران بگذارند. این اثر سترگ نه تنها بازتابدهنده فرهنگ، تاریخ و ارزشهای ایرانی است، بلکه میتواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای تقویت تصویر ایران در سطح جهانی مورد استفاده قرار گیرد.
در شانزدهمین قسمت از برنامه رادیویی برند ملی در رادیو سراسری گفت و گو با توجه به زادروز حکیم ابوالقاسم فردوسی در خصوص نقش شاهنامه در برندسازی ملی ایران با حضور محمود افراخته، مدیر فرهنگی و هنرگردان و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 تهران گفت و گو شد.