در دوران گذار سیاسی، مانند دوران یک دولت موقت، هویت یک کشور اغلب زیر سوال می رود. چگونه یک ملت می تواند در میان عدم قطعیت خود را مثبت به جهان نشان دهد؟ بنگلادش، تحت رهبری دولت موقت دکتر محمد یونس، با چنین چالشی مواجه است. استراتژی های برندسازی ملی برای پیش بینی ثبات، دعوت از سرمایه گذاری خارجی و تضمین اعتماد جهانی در این دوره ها ضروری است. با این حال، به همان اندازه مهم است که تصویری مثبت و آیندهنگر از بنگلادش، کشوری باثبات و پر از پتانسیل و فرصت ارائه دهیم.
دیپلماسی قرآنی جمهوری اسلامی ایران یکی از ابزارهای مهم برای تقویت روابط فرهنگی و مذهبی ایران با کشورهای مسلمان است. این نوع دیپلماسی، با تکیه بر آموزه های قرآنی و اشتراکات مذهبی، به تقویت روابط دینی و فرهنگی ایران در جهان اسلام کمک میکند.
مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی آب در راستای ارتقاء دانش فعالان بخش کشاورزی در زمینه اثرات مخرب تغییر اقلیم بر تولیدات بخش کشاورزی و همچنین پایش تحولات و رویدادهای ملی، بینالمللی و منطقهای کشاورزی و تغییرات اقلیمی، این گزارش به بررسی جنبههای مختلف مدیریت بهینه آفات و بیماریهای کشاورزی تحت شرایط تغییر اقلیم پرداخته است.
عمان کشوری است که از دیرباز به موقعیت استراتژیک خود شناخته شده است، کشوری که خاورمیانه را با شبه قاره هند و آسیای جنوب شرقی مرتبط می کند. عمان با سابقه تجارت هزاران ساله، همواره یک بازیگر مهم در تجارت جهانی بوده است. در سالهای اخیر، این کشور برنامهای بلندپروازانه را برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود فراتر از تولید نفت و گاز و تبدیل شدن به قطبی برای تجارت و سرمایهگذاری منطقه آغاز کرده است.
بخش کشاورزی نقش مهمی در صادرات غیرنفتی و ارزآوری برای کشور داشته بطوریکه سهم 14 درصدی طی پنج سال منتهی به 1400 را به خود اختصاص داده است اما در سالهای اخیر این ارزآوری با چالشها و مشکلات متعددی همراه بوده که بیمها و امیدهایی را به همراه داشته است.
مرکز پژوهشهای اتاق ایران با انتشار گزارش " دیپلماسی اقتصادی برزیل" به بررسی ساختار اقتصادی و تجاری بزریل، مهمترین اسناد و استراتژیهای کلان اقتصادی این کشور و روابط اقتصادی ایران و برزیل می پردازد.
امروزه از برند ملت به عنوان قدرت نرم کشورها یاد می شود. با اینکه روزانه بر تعداد کشورهایی که برنامه برندسازی خود را آغاز می کنند افزوده می شود، اما این موضوع در کشور ما مغفول مانده است.
برند مجموعهای از ادراکات ذهنی نسبت به چیزی است که در طول زمان در اذهان شکل میگیرد. یکی از قلمروهای برند، حیطه کشورها و ملتهاست بطوریکه تاکنون بیش از 50 کشور فعالیتهایی را بر روی برندشان متمرکز کردهاند تا جایگاه مطلوب برند کشورشان را در اذهان ایجاد کنند.
امروزه پروژه برندینگ و تصویرسازی ملی یک کشور، به عنصری اساسی برای توسعه تبدیل شده است. از اصول اساسی پروژه برندینگ ملی، گفتمان اعتماد به نفس داخلی برای بازسازی هویت ملی است.
موضوع شهرت سازمانی از سالها قبل توسط پژوهشگران مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است. اما موضوع شهرت ملی به عنوان موضوعی جدید در مراحل اولیه نظریهپردازی میباشد.
امروزه با توجه به وابستگی متقابل مردم سراسر جهان در زمینه امنیت و منافع، کشورها به اعضای یک جامعه با آیندهای مشترک تبدیل شدهاند. چین در تکمیل بنای جامعهای نسبتاً بالنده در همه جوانب و در مسیر جدید ایجاد یک کشور سوسیالیست مدرن از هر نظر، در مرحلهای حساس قرار دارد. درواقع، سوسیالیسم با ویژگیهای چینی وارد عصر جدیدی شده است.
هنر معاصر اسلامی بهمثابۀ یک ابزار قدرتمند برای توانمندسازی و برندسازی نرم ملتهای خاورمیانه در حال تطور و تکامل است. این رویکرد هنری ریشه در میراث جهانی اسلام داشته و به شیوههای نوین و گاه انتقادی میراث فرهنگی غنی و خلاقیت اسلامی را عرضه میکند.