هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط سازمان برندفاینانس انجام و رتبهبندی کشورها توسط آن اعلام میشود. در حقیقت شاخص ارزش ویژه برند ملی بیانگر ۲ موضوع کلیدی است. اول آنکه هر کشوری دارای چه میزان دارایی ناملموس است که بر اساس یک مدل ۶ وجهی اندازهگیری و معادل مالی آن سنجیده میشود. دوم آنکه بیانگر میزان اعتبار ذهنی و اعتماد داخلی و خارجی به هر کشوری است.
سفر دو موتورسوار اسپانیایی ویسنته و فرناندا به ایران
این روزها هر مکانی در جهان دنبال این است که برای هویت منحصربهفرد خودش بازاریابی کند. اصطلاح «برند ملتها» اولینبار در سال ۱۹۹۸ در مقالههای سایمون انهالت دیده شد. او که سابقاً در حوزۀ تبلیغات فعالیت میکرد، در مشاهدات اولیۀ خود متوجه وجود ارتباطی بین برند شرکتهای روبهرشد و کشورهای آنها شد. او مشاهده کرد که موفقترین برندها متعلق به کشورهایی بود که خودشان برندهای موفقی محسوب میشدند. انهالت با خودش گفت چرا کشورها، مثل شرکتها، نتوانند تصویری را که از آنها دیده میشود اصلاح کنند.
ایتالیا بهترین برند ملی گردشگری جهان و ژاپن، بهترین برند ملی گردشگری آسیا شد. شرکت «مشاوره بلوم» (Bloom Consulting) که در سال ۲۰۰۳ میلادی تاسیس شده است، در زمینه برندینگ کشورها، شهرها و مقاصد سراسر جهان فعالیت میکند. این شرکت بهتازگی رتبهبندی برترین برندهای ملی گردشگری جهان در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ میلادی را منتشر کرده است.
این گزارش که هر سال منتشر میشود، با بررسی بیش از ۲۰۰ کشور جهان، به رتبهبندی برندهای ملی کشورهای جهان پرداخته است. در ادامه به بررسی برندهای ملی کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴ میلادی میپردازیم.
متن فارسی استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸ ویرایش ۲۰۱۰ به ارزیابی ارزش مالی برند میپردازد و سه جنبه اصلی را در نظر میگیرد: مالی، رفتاری و حقوقی. این استاندارد چارچوبی بینالمللی برای سنجش علمی و دقیق ارزش برند ارائه میدهد. شرکتها با استفاده از آن میتوانند تأثیرات مالی، حقوقی و رفتار مصرفکننده را بر ارزش برند تحلیل کنند. در انتهای مقاله میتوانید متن فارسی استاندارد را دانلود کنید.
لوکزامبورگ 365000 یورو برای ارتقای رویدادهای ورزشی سرمایه گذاری می کند
کاستاریکا اولین کشور در جهان است که از هوش مصنوعی برای ایجاد برند ملی خود استفاده می کند.
ما محرک های اصلی برندسازی ملت یعنی روانشناسی، منابع شهرت و حکومت را از دیدگاه صاحبان کسب و کار مقایسه کردیم و به دیدگاه جدید و جالبی در مورد کویت رسیدیم
رواندا در کنار کمپین های متعدد برای تبلیغ برند ملی خود، به ورزش به عنوان وسیله ای برای تبلیغ روی آورده است. این کشور پس از همکاری با تیم های معروف ورزشی برای تبلیغات مقاصد گردشگری خود تصمیم به میزبانی مسابقات بزرگ بین المللی گرفته است.
در دوران گذار سیاسی، مانند دوران یک دولت موقت، هویت یک کشور اغلب زیر سوال می رود. چگونه یک ملت می تواند در میان عدم قطعیت خود را مثبت به جهان نشان دهد؟ بنگلادش، تحت رهبری دولت موقت دکتر محمد یونس، با چنین چالشی مواجه است. استراتژی های برندسازی ملی برای پیش بینی ثبات، دعوت از سرمایه گذاری خارجی و تضمین اعتماد جهانی در این دوره ها ضروری است. با این حال، به همان اندازه مهم است که تصویری مثبت و آیندهنگر از بنگلادش، کشوری باثبات و پر از پتانسیل و فرصت ارائه دهیم.
http://irbrand.ir/article.aspx?sid=1051&pg=1
دیپلماسی قرآنی جمهوری اسلامی ایران یکی از ابزارهای مهم برای تقویت روابط فرهنگی و مذهبی ایران با کشورهای مسلمان است. این نوع دیپلماسی، با تکیه بر آموزه های قرآنی و اشتراکات مذهبی، به تقویت روابط دینی و فرهنگی ایران در جهان اسلام کمک میکند.