در بازار رقابتی جهان کنونی، یکی از مهمترین دارایی های هر کشوری برند ملی است که میتواند کشور را در جذب سرمایهگذاری، توسعهی صادرات و همچنین جذب گردشگر کمک کند، از این رو دولت ها، تاجرین و کسب وکارها میبایست مراحلی را طی نمایند تا مطئمن شوند که برند ملی کشورشان به صورت راهبردی مناسب بوده، بهخوبی مدیریت شده و مداوما مورد ارزیابی قرار میگیرد.
ارائه الگوها در ارتباط با وضعیت بازار همیشه مورد علاقه محققان بوده است تا بتوانند کنترل بازار را به ویژه در زمان های بحرانی در دست بگیرند؛ بنابراین، هدف از تحقیق حاضر طراحی مدل عوامل موثر بر ارتقاء تصویر برند ملی در بازارهای منطقه ای از جنبه محصولات (کالاهای) کشور مبدآ در دوران پسا کرونا بود.
برندسازی و تصویرسازی ملّی از گذشته تاکنون دغدغه بسیاری از کشورها برای تقویت نفوذ و جایگاه خود در جهان بوده است و دولتها از ابزارهای گوناگون سخت یا نرم برای ارتقای برند ملّی بهره بردهاند.
بررسی مطالعات حوزه برند ملی، نشان از پژوهشهای محدود در شناخت و بررسی تصاویر ذهنی منفی از برند ملی کشورهای صادرکننده دارد.
موقعیت فولاد ایران در حال حاضر بهگونهای است که کوچکترین اهمال در مورد جایگاهیابی آن در جهان نهتنها میتواند وضعیت فعلی فولاد ایران را دچار نوسان کند؛ بلکه بازار چنـد صـد میلیوندلاری آن را به دست رقبای نوظهور برساند.
موقعیت یک کشور در اقتصاد سیاسی جهانی برآیند رقابتپذیری اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آن است. دارا بودن ظرفیت قدرت نرم و جذابیت کشور برای اقناع و همراه سازی دیگران با خود در ارتقای موقعیت آن در سلسلهمراتب قدرت و ثروت جهانی اهمیت روزافزونی یافته است.
تصویر و برند ملی یک کشور در نظام بینالملل و در بین افکار عمومی جهانی ساخته و پرداخته میشود. کشورهای مختلف نیز بهدنبال آن هستند که از ابزارهای گوناگون، تصویر الهامبخش و جذابی از خود ارائه کنند. تصویری که افزون بر نمایش قدرت یک ملت، نشاندهنده حوزه نفوذ و کنشگری مؤثر در عرصه بینالملل باشد.
مهندسان جوان این شرکت ایرانی امروز به رقیبی برای زیمنس آلمان و جنرال آمریکا تبدیل شدهاند. در این انیمیشن دو قسمتی ماجرای تحریم باطری شارژر نیروگاهی که به دست توانای جوانان ایرانی تولید شد را مشاهده می کنید.
روایتی از ساخت دستگاه اسپکت قلبی توسط شرکت پرتونگار پرشیا که پس از دست رد شرکت آمریکایی برای فروش محصول، این شرکت جدیدترین نسل این نوع دستگاه را برای بیماران ایرانی ساخت
روایتی از ساخت روانکارهای صنعتی گیاهی که استفاده از آن باعث بیماری و حساسیت و مرگومیر کارکنان صنایع نمیشد. روانکاری که تکنولوژی آن در دست شرکت توتال و فوکس آلمان بود.
روایتی از ساخت ربات دستیار جراح و ربات جراح سینا که با ساخت این ربات انحصار بیست ساله آمریکا شکسته شد.
روایتی از ساخت دستگاه سونوگرافی دامی توسط شرکت یکتا صنعت ناجی که پس از تحریمها با ساخت این دستگاه به پنجمین شرکت در جهان تبدیل شدند که قادر به ساخت این دستگاه است.